سلامت مدیران کیش عامل رشد اقتصادی و عمرانی این جزیره است

 عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت منطقه آزاد کیش، سلامت مدیران این دوره را باعث خرسندی خواند و این مسئله را عامل مهمی در رشد اقتصادی و عمرانی جزیره دانست.

 به نقل از ایسنا محمدعلی وکیلی ضمن ابراز خرسندی از وضعیت کنونی کیش، سلامت مدیران در کیش را زبانزد خواند و دراین‌باره گفت: بازگشت سلامت به مدیران کیش ازجمله مواردی است که به‌وضوح دیده می‌شود. در این دوره از حاشیه‌هایی که همواره دامن کیش را گرفته بود، اثری نیست تا جایی که این سلامت امروز زبانزد است.
وکیلی رونق کیش در دوران رکود اقتصادی کشور را یک اتفاق خوب خواند و دراین‌باره گفت: در مقیاس با رکودی که در کشور وجود دارد، رونق کیش قابل‌تحسین است. آنچه امروز می‌بینیم رشد جهشی شاخص‌های عمرانی و زیرساختی کیش است که در دولت تدبیر و امید رخ‌داده است.
عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی، رسیدن به افق‌های ایده آل را در کیش با ایجاد یک اراده جمعی ممکن خواند و اظهار کرد: یقیناً برای اینکه بتوانیم کیش را در افق ایده آلی که برای منطقه آزاد تعریف‌شده، ببینیم نیازمند یک اراده جمعی هستیم لذا باید مجموعه‌ای از اراده‌ها دست‌به‌دست هم بدهند تا جهش مدنظر رخ دهد. درواقع برای اینکه بتوانیم کیش را تبدیل به قطب گردشگری کنیم که ایرانی هم‌وطن برای سفر، آن را به دیگر کشورها ترجیح دهد و به‌زانو درآوردن ترانزیت هوایی کشورهای همسایه نباید صرفاً از یک مدیر تنها انتظار داشته باشیم زیرا یک مدیر به‌تنهایی نمی‌تواند موفق باشد لذا باید اراده‌های همگانی را به مشارکت وادار کنیم اما گام‌هایی که در همین شرایط معمولی و با همین امکانات برای کیش برداشته‌شده نیز ازنظر من بسیار ماندگار است.
 وکیلی بازدید از نمایشگاه «شبی خون تا شبیخون» را یک اتفاق زیبا خواند و گفت: اینکه در کیش گوشه‌ای از خاطرات جنگ برایم تداعی شود، بسیار جالب بود. خوشبختانه با دغدغه‌ای که مدیران کنونی سازمان و مجموعه نیروهای فرهنگی و امام‌جمعه محترم دارند، کیش در برخی از فعالیت‌های فرهنگی بسیار پیش‌قدم است.
 وی افزود: این تصور که کیش تافته جدا بافته‌ای است و به لحاظ ساختار اقتضاء رفتار متفاوتی باکلیت کشور را دارد، غلط است زیرا گفتمان حاکم بر فضای فرهنگی کیش نیز همان گفتمان حاکم بر بقیه ایران اسلامی است.
 عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نمایشگاه «شبی خون تا شبیخون» را بسیار تأثیرگذار خواند و گفت: آنچه در این نمایشگاه برای من تداعی شد این بود که ما همچنان از ارثیه گران‌سنگ دوران دفاع مقدس تغذیه می‌کنیم. ایران امروز با دهه شصت تفاوت‌های بسیار زیادی پیداکرده است. ایران امروز  اقتدار بالایی دارد و امن‌ترین کشور در کل دنیاست. وکیلی امنیت ایران را مدیون شهدا خواند و گفت: من قبلاً هم گفته‌ام که دشمنان داعش را به وجود آوردند تا امنیت ایران را زیر سؤال ببرند اما امروز آتش همین داعش دامن اروپا را گرفته است این در حالی است که آن‌ها قدرت اینکه حتی یک چاشنی در ایران منفجر کنند را ندارد. در روزگارانی که همه کشورهای همسایه ایران روزهای پرتنشی را سپری می‌کنند این امنیت بسیار باارزش است. این نعمتی است که مدیون ارثیه شهدای جنگی است که ما امروز به نام و یاد آن‌ها نمایشگاه می‌گذاریم.
 وی وصل شدن روحیات دهه شصت به ایران امروز را یک نیاز برای رشد سالم کشور خواند و گفت: ایران امروز به لحاظ عده قابل‌مقایسه با دهه 60 نیست اما متأسفانه امروز روحیات دهه شصتی کمیاب شده است لذا اگر می‌توانستیم با مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و نمایشگاه‌های این‌چنین روحیه دهه شصت را به همت امروز وصل کنیم، حتماً  راه توسعه را جهشی طی می‌کردیم و مسیر توسعه ما لذت‌بخش‌تر و دلپذیر تر می‌شد.
 عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه چگونه می‌توان روحیات آن زمان را به وضع کنونی مرتبط کرد، نیاز به تأمل دارد. در دهه شصت خلوص مهم‌ترین ویژگی کشور ما بود و ما از نفاق و ریا به دور بودیم. حتماً در خاطرات نسل باقیمانده از آن دوران بهشتی شنیده‌اید که می‌گویند شهدا شبانه در تاریکی کفش‌های هم‌سنگرهایشان را واکس می‌زدند و نماز شب ادا می‌کردند. کسانی که برای رفتن روی مین و سیم‌خاردار باهم مسابقه داشتند. این یعنی خلوص اما اینکه چگونه آن خلوص را به ساحت عمومی بیاوریم تا این لایه نفاق را که در رفتار اجتماعی ما شکل‌گرفته با آب خلوص شست‌وشو دهیم نیاز به درنگ دارد. اما اگر بتوانیم چنین کاری بکنیم، وضع اخلاق عمومی کشورمان منطبق بر شعارهایمان خواهد بود.
 وکیلی بودجه فرهنگ را در برنامه ششم مجلس شورای اسلامی کوچک خواند و گفت: هنگامی‌که لایحه ششم آمد، بنده با گلایه عرض کردیم که وضع فرهنگ در برنامه ششم خوب نیست. متأسفانه سهم فرهنگ همیشه و در همه مهروموم‌ها کوچک گرفته‌شده است. شوربختانه اینکه سهم فرهنگ الآن نیز در برنامه ششم کوچک است و شوربختانه تر این است که چانه زن‌های حوزه فرهنگ فقیرترین چانه زن‌های حوزه لابی‌های مجلس هستند

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.