ارسال بیش از 87 هزار تن کالا از کیش به بنادر داخلی و خارجی

 مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش از ارسال 87 هزار و 740تن کالا به بنادر داخلی و خارجی در شش ماهه نخست امسال خبر داد و افزود : ازاین میزان 85 هزار و 918 تن کالا به بنادر داخلی ویک هزارو 822 تن کالا به بنادر خارجی صادر شده است .

سید اسماعیل موسوی روز یکشنبه در مورد میزان جابجایی کالا و مسافر در کیش در 6 ماهه نخست امسال گفت : در طول این مدت علاوه بر جابجایی بیش از 87 هزار تن کالا از کیش به بنادر داخلی و خارجی ، 590 هزار و 499 تن کالای داخلی و 28 هزار و 263 تن کالای خارجی از بندر کیش به جزیره وارد شده است .
وی گفت : در همین مدت 132 هزار و 109 مسافر از راه دریا وارد کیش و 139 هزار و 971 نفر از بندر کیش خارج شدند .
موسوی با اعلام اینکه 12 هزار و 500 سفر داخلی و خارجی از بندر کیش در این مدت انجام گرفت ،اظهار کرد : در این بازه زمانی 166 هزار و 659 خودرو شامل کامیون ، سواری و کامیونت وارد جزیره و 37 هزار و 344 خودرو از بندر خارج شدند .
وی با تاکید بر اینکه ارتقا زیر ساخت های بندرگاه کیش از عوامل موثر در توسعه اقتصادی بوده است گفت : پس از تکمیل اسکله 12 هزار تنی، عملیات ساخت اسکله 35 هزار تنی در شهریور ماه سال 93 آغاز شد که با این اقدام شناورهای تا 35 هزار تن می توانند در بندرگاه پهلو بگیرند .
موسوی تصریح کرد : به رغم ساخت اسکله 12 هزار تنی و عمق 4 متری ، حوضچه پهلو گیری کشتی های بزرگ در بندر کیش امکان پذیر نبود و این موضوع روند صادرات و واردات را با مشکل مواجه ساخته بود که خوشبختانه با لایروبی حوضچه بندرگاه عمق آن به منهای 10 متر رسید که با این اقدام شناورهای تا 15 هزار تن می توانند در بندر پهلو بگیرند.
مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش گفت : با تکمیل این اسکله و همچنین اسکله مکانیزه رو – رو و مجهز کردن بندر به سیستم اعلام و اطفاء حریق سوله ها و بندر تجاری،برق رسانی و آبرسانی به شناورها و ساخت پایانه کانتینری، میزان ورود و خروج کالاهای نفتی و غیر نفتی از این بندر افزایش خواهد یافت .
گفتنی است : اسکله 35 هزار تنی به طول 350 متر در ضلع غربی حوضچه شرقی واقع شده است و برای ساخت آن ، حوضچه تا منفی 13 متر لایروبی می شود ، قرار است این اسکله شهریور ماه سال آینده به بهره برداری برسد.
اسکله مکانیزه رو – رو نیز با حجم خاکی 120 هزار متر مکعب و هشت پست در بندرگاه کیش در حال ساخت است که سال آینده به بهره برداری می رسد، با بهره برداری از این اسکله خدمات دهی هیدرولیک به کشتی های با ظرفیت 500 تا پنج هزار تن امکان پذیر می شود .
سرعت بخشی به فعالیت ها ، ساماندهی امور، دسترسی آسان به محل ترخیص کالاها، کاهش تردد ماشین های سنگین در بندر و افزایش نظم از مزایای ساخت اسکله رورو در بندرگاه کیش است.
جزیره کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس در استان هرمزگان واقع شده است.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید می کنند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.