صندوق توسعه صنایع دریایی 6 قرار داد تامین مالی امضا می کند

 مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی از امضای 6 قرارداد تامین مالی خبر داد.

 مهرداد مظفری از امضای 6 قرارداد تامین مالی با بانک ها ، سازمان شیلات کشور و شرکت ملی ماشین سازی چین و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در حاشیه هجدهمین همایش اقتصاد مقاومتی ، توسعه دریا محور و چالش های تامین مالی خبر داد.
وی در نشست خبری امروز خود با اشاره به برگزاری هجدهمین همایش صندوق توسعه صنایع دریایی با عنوان "اقتصاد مقاومتی ، توسعه دریا محور و چالش های تامین مالی " افزود : در حاشیه این همایش و با توجه به نیاز صنایع دریایی به تامین مالی، سه قرارداد با بانک های صادرات ، توسعه تعاون و رفاه برای تامین 2 هزار و 100 میلیارد ریال منابع امضا خواهیم کرد.
مظفری اضافه کرد : همچنین به منظور رونق بخش شیلات و نوسازی ناوگان حوزه صیادی و شیلات و تاثیر این حوزه بر توسعه و اشتغال ، در طول برگزاری همایش قراردادی را با سازمان شیلات امضا خواهیم کرد.
وی با اشاره به نیاز این حوزه به جذب سرمایه گذاری خارجی افزود : قرارداد با شرکت ملی ماشین سازی چین دیگر قراردادی است که در این همایش به امضای دو طرف می رسد و در این قرارداد بانک توسعه چین عاملیت تامین مالی را برعهده دارد و تا 85 درصد ازهزینه طرح های ساخت شناورهایی که صندوق توسعه صنایع دریایی معرفی می کند تامین می کند.
مظفری با بیان اینکه قرارداد دیگری را با صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون منعقد خواهیم کرد که بتوانیم از امکانات و ظرفیت های قانونی این صندوق برای صدور ضمانت نامه های فعالین صنایع دریایی تا سقف 70 میلیارد ریال بهره مند شویم و صندوق توسعه صنایع دریایی تا 50 درصد کارمزد آنرا پرداخت می کند.
وی در ادامه نشست از برگزاری هجدهمین نمایشگاه صنایع دریایی خبر داد و افزود : در سبد مالی سال 95 حدود 6 محصول طراحی شده است که تسهیلات ساخت شناور ، تسهیلات تعمیر شناور ، تکمیل شناور ، صدور ضمانت نامه سرمایه در گردش و تسهیلات توسعه کارگاه صنایع دریایی از آن جمله است.
عضو هیئت مدیره صندوق توسعه صنایع دریاییٍ از معرفی فعالان صنایع دریایی به بانک ها برای دریافت هزار میلیارد ریال تسهیلات خبر داد و گفت : نزدیک به 50 درصد این میزان پرداخت شده است و برای سال 95 حدود 2 هزار میلیارد ریال هدف گذاری کرده ایم.
وی سازندگان کشتی ، متقاضیان این صنعت و تامین کنندگان را از جمله محورهای اساسی این صندوق عنوان کرد و افزود: در همایش امسال قرار است گفتمان تازه ای برای تبیین و تحلیل تامین مالی در حوزه دریا ایجاد کنیم و این در حالی است که نیاز سالانه صنایع دریایی به منابع مالی برای احیا یک تا 2 میلیارد دلار است.
مظفری کمبود منابع مالی و عدم سازماندهی سازمان ها و نهادها و ارگان های مرتبط را از اصلی ترین مشکلات عدم توسعه صنایع دریایی دانست و گفت: حوزه صنایع دریایی نیاز به منابع بلند مدت دارد اما جریان بانکی بر خلاف منابع مورد نیاز است.
هجدهمین همایش صنایع دریایی با عنوان "اقتصاد مقاومتی ، توسعه دریا محور و چالش های تامین مالی 26 تا 28 مهر و نمایشگاه صنایع دریایی 27 تا 30 مهر در جزیره کیش برگزار می شود

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.