250 تا 300 شرکت تا پایان امسال به بخش خصوصی واگذار می شوند

 رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به برگزاری 120 مزایده از ابتدای امسال تاکنون، گفت: دست کم 250 تا 300 شرکت دیگر در ماه های باقی مانده از سال در قالب مزایده به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

'میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی' در حاشیه هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی (کیش اینوکس 2016) در پاسخ به خبرنگارایرنا درخصوص واگذاری شرکت های دولتی افزود: لازمه برخی از این واگذاری ها آزادسازی قیمتهاست، اما بعضی شرکت ها به دلیل اجرایی نشدن این مهم، امسال برای خصوصی سازی عرضه نمی شوند.
به گفته این مقام مسئول، واگذاری چنین شرکت ها به سال آینده موکول خواهد شد.
وی یادآور شد: سایر شرکت هایی که در فهرست واگذاری قرار داشتند، تا پایان امسال عرضه خواهند شد و امیدواریم بازار سرمایه کشش جذب آنها را داشته باشد.
پوری حسینی افزود: تاکنون و با گذشت بیش از هفت ماه از سال، نزدیک به 120 مزایده از 340 مزایده ای که امسال باید انجام می شد، برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حدود چهار ماه و نیم باقی مانده از سال، دست کم 250 تا 300 شرکت دیگر در قالب مزایده به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد، مزایده های برگزار شده سازمان خصوصی سازی همگی واقعی است و هرچند مطابق قانون می توانیم پس از برگزاری دو بار مزایده و انجام نشدن خصوصی سازی، شرکت ها را از طریق 'مذاکره' به فروش برسانیم، اما تاکنون از این اختیار استفاده نکرده ایم.
وی سرعت واگذاری ها به بخش خصوصی در سال های اخیر و بویژه سال 95 را بسیار خوب توصیف کرد که حتی در برخی موارد اعتراض هایی در زمینه کاهش سرعت واسپاری ها به دنبال داشته است.

** حضور خارجی ها در مزایده ها
رئیس کل سازمان خصوصی سازی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره حضور نیافتن خارجی ها در مزایده شرکت ها، تصریح کرد: این موضوع به نظر خودشان بستگی دارد و سازمان خصوصی سازی جز اینکه بخواهد تسهیلاتی برای حضور آنها فراهم کند، نمی تواند اقدام دیگری انجام دهد.
وی ادامه داد: تاکنون چندین هیات و شرکت خارجی بویژه از کشورهای اروپایی با حضور در سازمان، برای شرکت در مزایده ها وارد مذاکره شده اند که آخرین آنها هیاتی از جمهوری چک بوده است؛ اما اینکه در عمل وارد صحنه شده و پاکت پیشنهاد قیمت ارایه کنند، مشمول گذشت زمان و موکول به آینده است.
پیشتر رئیس کل سازمان خصوصی سازی کشور اعلام کرده بود، واگذاری های انجام شده در طول 15سال گذشته در این سازمان در مجموع به ارزش 1420 میلیارد ریال بوده که از جمله در قالب واگذاری به عموم مردم، رد دیون و سهام عدالت صورت گرفت.
به گزارش ایرنا، معرفی قابلیت های نهادهای مالی داخلی و خارجی، توانمندی ها و دستاوردهای بازار سرمایه، پول و بیمه کشور، توانمندی های شرکت های حاضر در بورس اوراق بهادار، ارایه خدمات نوین بانکی و بیمه ای، کمک به تشکیل سرمایه در اقتصاد ملی، افزایش ظرفیت ها برای رقابت بازار پول و سرمایه کشور با بازارهای مشابه منطقه و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در طرح های کلان ملی از مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه اینوکس کیش (Kish Invex 2016) است.
همچنین، جلب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی، ارایه جدیدترین الگوهای تامین مالی برای طرح های سرمایه گذاری و تبادل اطلاعات فنی و تجاری بین سرمایه گذاران و مجریان طرح های سرمایه گذاری، از دیگر اهداف در نظر گرفته شده برای این رویداد است.
این نمایشگاه تا 13 آبان ماه پذیرای بازدید کنندگان است .

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.