نشست تخصصی هوایی و هوانوردی در روز روسیه برگزار شد

 نشست تخصصی هوایی و هوانوردی در 'روز روسیه' در قالب برنامه های جنبی هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران، روز پنجشنبه در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد.

 در این نشست تخصصی تعدادی از مسئولان شرکتهای صنایع هوایی در حوزه تولید، بازاریابی، خدمات پس از فروش، تولید بالگردهای چندمنظوره، تولید موتور هواپیماهای مختلف و هواپیماهای ویژه نمایش های هوایی روسیه حضور داشتند.
ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه و منوچهر منطقی رئیس‌ مرکز ملی فضایی ایران از حاضران در این نشست بودند.
آرتم شاتراکو، آنتون چه چکوف، الکساندر اگورو و میخایل گولوسکوکو از روسیه درباره امکان همکاریهای بیشتر ایران و روسیه در حوزه هوایی و به روزرسانی سامانه های ملی ترافیک هوایی، تجربه های طراحی، ساخت و ارائه خدمات هواپیماهای مختلف، ویژگی های برخی‌ بالگردهای چندمنظوره، خدمات پس از فروش و خدمات به بالگردها، مطالبی ارائه کردند.
* همکاریهای مشترک صنایع هوایی روسیه و ایران افزایش یابد
نایب رئیس بخش همکاری های بین المللی اتحادیه موتورسازی روسیه در این نشست با
بیان اینکه آماده اجرای طرح های مشترک با ایران در زمینه صنایع هوایی هستیم خواستار افزایش همکاریهای مشترک این کشور با ایران در این حوزه از جمله تولید موتور هواپیما شد.
به گزارش ایرنا ، 'آنتون چه چکوف' تصریح کرد: این همکاریها می تواند علاوه بر تولید ، ارائه خدمات فنی ، تعمیر و نگهداری موتورهای هواپیما را نیز شامل شود.
وی تاکید کرد : با توجه به ظرفیتهای مشترک ایران و روسیه این همکاریها باید در زمینه هوا و فضا توسعه یابد.
ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ایران نیز در این نشست با اشاره به سابقه مطلوب همکاری های ایران و روسیه گفت: توسعه این همکاری ها به ویژه در مبارزه با تروریسم، تاثیر زیادی در امنیت منطقه داشته و دغدغه های امنیتی کشورهای دنیا را نیز تامین کرده است.
منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی نیز در این نشست به بخشی‌ از توانمندیهای ایران در برنامه ریزی برای طراحی و تولید برخی‌ نمونه های هواپیما و بالگرد اشاره کرد.
* روز نمادین روسیه در نمایشگاه نقطه عطف روابط دو کشور است
بیژن بنکدار دبیر هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی و هوانوردی ایران نیز گفت: برای ما جای خوشحالی است که این نمایشگاه توسعه همکاری های ایران و روسیه را به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: روز نمادین روسیه در این نمایشگاه نشانه نقطه عطف در روابط ایران و روسیه است.
بنکدار افزود: فرصت های همکاری بین ایران و روسیه در حوزه های فنی و تخصصی هوایی و هوانوردی به طور گسترده وجود دارد.
* رشد ایران در صنایع هوایی مشهود است
رئیس بخش بالگرد جی. اس. سی روسیه نیز با اشاره به توانمندی ایران در صنایع هوایی گفت: رشد ایران در حوزه های مختلف صنایع هوایی به خوبی در سالهای گذشته مشهود است.
میخایل گولوسکوکو ادامه داد: توانمندی ایران در نمایشگاه بین المللی هوایی در جزیره کیش از دوره اول تا کنون قابل توجه بوده است.
وی افزود: ایران می تواند با بهره مندی از کمک های فنی و تخصصی روسیه در حوزه های مختلف هوایی در بخش حمل و نقل و مسافری، به ارتقای جایگاه خود در صنایع هوایی سرعت بخشد.
نشست تخصصی هوایی و هوانوردی و روز روسیه امروز در مرکز همایش های بین المللی کیش با حضور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ، منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی ، بیژن بنکدار دبیر اجرایی نمایشگاه هوایی ایران و تعدادی از مدیران صنایع هوایی روسیه در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد .
هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران که روز پنجشنبه ۲۶ آبان افتتاح شده تا ۲۹ آبان ماه جاری ادامه دارد.
اجرای حرکات نمایشی توسط هواپیماهای سوخوی روسی از بخش های قابل توجه در این نمایشگاه است.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.