ایجاد پارک تکنولوژی برای گروههای محقق در هندورابی

 دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از ایجاد پارک تکنولوژی برای گروه های محقق در جزیره هندورابی خبر داد و افزود : این پارک برای کسانی که می خواهند ارتباطات بین المللی و شرایط مناسب برای توسعه تحقیقات خود داشته باشند ایجاد می شود.

اکبر ترکان که به همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور برای افتتاح ساختمان جدید بهزیستی به کیش سفر کرده اند عصر جمعه از طرح های عمرانی جزیره هندورابی بازدید کردند.
وی در حاشیه بازدید از جزیره هندورابی به ویژگی های بندرگاه این جزیره اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار هزاران مرجان از این منطقه به مزرعه جدید منتقل شده است تا مصالح ناشی از ساخت و ساز در بندرگاه بر روی مرجانهای کنار ساحل ریخته نشود تا آسیب ببینند.
ترکان افزود: این مرجان ها در پارکی به مساحت سه هکتار منتقل شده اند و پنج سال از آنها مراقبت خواهد شد.
مشاور رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه از این بندرگاه چند منظوره ( مسافری - باری) استفاده می شود گفت: سوخت های وارد شده از طریق این بندرگاه ،برای استفاده ساکنان در مخازن نفتی این جزیره ذخیره می شوند.
به گزارش ایرنا، ترکان اظهار کرد: این منطقه با منطق ایجاد جزیره آرامش و با همکاری مشترک مشاوران ایرانی و آلمانی طراحی شده است و اکنون در مرحله ای هستیم که می توانیم قطعات زمین در جزیره را واگذار کنیم تا سرمایه گذاران برای ساختن مجموعه های مسکونی اقدام کنند.
وی با بیان اینکه در این جزیره فعالیت تجاری مانند جزیره کیش نخواهیم داشت افزود: دهکده سلامت در کنار کاربرد آرامش در این جزیره مستقرمی شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: پارک تکنولوژی برای گروه های محققی که می خواهند ارتباطات بین المللی و شرایط مناسب برای توسعه تحقیقات خود داشته باشند ایجاد می شود تا از ظرفیت های این جزیره استفاده کنند.
ترکان اظهار کرد : گزارشی از روند تکمیل بندرگاه و فرودگاه جزیره هندورابی به رئیس جمهوری ارائه شده است و منتظر هستیم تا ایشان پس از ارزیابی برای افتتاح این دو طرح اعلام آمادگی کنند.
جزیره هندورابی با 22/8 ( 22 ممیز هشت )کیلومتر مربع مساحت در فاصله 325 کیلومتری از بندر عباس از جزایر ایرانی خلیج فارس و از توابع بخش کیش است.
این جزیره حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته ‌است.
ساختمان جدید بهزیستی کیش امروز پنجشنبه با حضور مسئولان کشوری و محلی افتتاح شد .
این مجموعه در زمینی به مساحت 900 متر مربع و با زیر بنای یک هزار و 880 متر مربع، در پنج طبقه ساخته شده است .

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.