تاکید بر خدمات رسانی با کیفیت و کنترل قیمت ها برای افزایش رضایتمندی مسافران

 نخستین جلسه هماهنگی ستاد نوروزی سال 96 عصر امروز سه شنبه با تاکید بر ارائه خدمات با کیفیت و ارزان ، کنترل قیمت ها برای ایجاد رضایتمندی مسافران و همچنین و تعامل بیشتر بین بخش های مختلف خدمات رسانی و گردشگری در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

 نخستین جلسه برنامه ریزی و هماهنگی ستاد نوروزی سال 96 عصر سه شنبه با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش،نماینده دفتر امام جمعه، معاونان ، نمایندگان جوامع و اصناف ،روسای ادارات ،بخش های مختلف خدماتی و گردشگری در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه به تعاملات خوب انجام گرفته در راستای رشد گردشگری در سال 95 اشاره کرد و افزود : با برنامه های متنوع درسال گذشته نوروز خوبی را سپری کردیم و سطح رضایتمندی نیز بالا بود .
علی اصغر مونسان تاکید کرد : به منظور افزایش گردشگر و اینکه هموطنان، کیش را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند جلسه برنامه ریزی و هماهنگی برای نوروز 96 زودتر آغاز شد تا بتوانیم با تعامل و همکاری بیشتر نوروزی بهتر از سال گذشته همراه با رونق گردشگر داشته باشیم .
وی با اعلام اینکه برای جذب گردشگر بیشتر تبلیغات از بهمن ماه آغاز خواهد شد افزود : با برگزاری برنامه های متنوع و همچنین کنترل قیمت ها می توان همچون نوروز 95 در راستای توسعه گردشگری حرکت کرد .
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش گفت : تمامی بخش های خدماتی و گردشگری با ارائه خدمات با کیفیت کمک کنند تا امسال نیز بتوانیم علاوه بر افزایش گردشگران ،سطح رضایتمندی مردم را بالا ببریم.
مونسان از آماده شدن بندرگاه و فرودگاه جزیره هندورابی خبر داد و افزود : صاحبان هتل ها و دست اندرکاران این عرصه کمک کنند تا تورهای گردشگری و برنامه بازدید از جزیره هندورابی نیز در برنامه آنان باشد .

*اجرای جشنواره خانه تکانی از اسفند ماه 95/ پیش بینی رشد 15 درصدی مسافر در نوروز96
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه به تجربه خوب همکاری بخش های مختلف در نوروز 95 و افزایش تعداد گردشگران اشاره کرد و افزود : جلوگیری از افزایش قیمت بلیت به رغم ازاد سازی نرخ ها یکی از اقدامات خوبی بود که با تاکید مدیرعامل سازمان در نوروز 95 صورت گرفت.
محمد محب خدایی از برگزاری جشنواره خانه تکانی در 15 اسفند ماه سال جاری خبر داد و افزود : تبلیغات ویژه ای همراه با برنامه ریزی در نظر گرفته شده است .
وی با بیان اینکه در پنج حوزه برنامه های گردشگری خواهیم داشت افزود : بخش های تاریخی ، طبیعت گردی ، ساحلی، بازار و خرید و تک برندها می توان به رشد گردشگری کمک کرد و تداوم سفر مسافران و ماندگاری آنها را افزایش داد .
محب خدایی به رشد 30 درصدی مسافر در ماه گذشته در کیش اشاره کرد و افزود : نوروز 95 رشد 11 درصدی مسافر داشتیم که امیدواریم امسال نوروز 96 به رشد 15 درصدی برسیم .
وی با بیان اینکه اطلاع رسانی امسال از اول دی ماه برای مسافران حوزه پروازی و خودرویی انجام می گیرد اظهار کرد : پیامک هایی به هموطنان در کل کشور ارسال می شود و کسانی که علاقه مند به خرید بلیت به نرخ مصوب هستند می توانند از طریق پیامک ثبت نام کنند که اسامی آنها در اختیار چارتر کنندگان قرار می گیرد.
محب خدایی اظهار کرد: با این اقدام و آگاهی از تعداد مسافران می توان برنامه ریزی بهتری برای مسافران انجام داد که در صورت نیاز تعداد پروازها افزایش پیدا کند.
وی به مشارکت کشتیرانی والفجر اشاره کرد و افزود : در صورت طوفانی بودن دریا در ایام تعطیلات با بهره مندی از این مشارکت به طور یقین مشکلی نخواهیم داشت ، مذاکراتی در این راستا انجام شده است .

*تاکید بر تبلیغ از شبکه های استانی / برای سود یکماه کیش را مقصد گران گردشگری نکنیم
رئیس جامعه هتلداران کیش کنترل قیمت بلیت در هواپیمایی کیش ایر را اقدامی مهم در راستای رونق گردشگری برشمرد و گفت : حدود یک ماه اوج کار و حضور مسافران در کیش است باید کاری کنیم که مسافری از کیش ناراضی بیرون نرود .
مسیح الله صفا ایجاد رضایت مندی را مستلزم همکاری تمامی بخش ها و تشکل ها دانست و گفت :تمام هدف ما ارائه خدمات با کیفیت و جلب رضایت مسافران است نباید برای کسب سود یکماهه ، سود سالانه را از دست بدهیم و کاری کنیم که کیش قطب گران گردشگری معرفی شود.
وی با تاکید بر تاثیر تبلیغات در جذب گردشگر پیشنهاد کرد که تبلیغات از شبکه های استانی صورت گیرد چرا که کم هزینه و بازدهی بیشتری دارد ،تبلیغات در تهران در مورد کیش کافی است و نیاز است سایر استان ها از ظرفیت های کیش آگاه شوند .
به گزارش ایرنا ، صفا با پیش بینی اینکه امسال 350 هزار مسافر به کیش خواهیم داشت به افزایش 600 تخت به ظرفیت هتل های کیش اشاره کرد و گفت : از دی ماه گذشته هشت هتل از اشغال مسافران چنج ویزایی خارج شد که با برنامه ریزی های صورت گرفته 200 اتاق و 600 تخت به مراکز اقامتی برای خدمات دهی به مسافران داخلی اضافه شد .
رئیس جامعه هتلداران کیش به افزایش درصد اشغال هتل ها در سه ماهه مهر ، آبان و آذر ماه 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود : باید تسهیلاتی فراهم شود تا چارتر کنندگان تابع مقررات ستاد جشنواره ها باشند تا شاهد گرانفروشی نباشیم .
وی با تاکید بر ساماندهی خانه ها و مراکز استیجاری گفت : برای مسافرانی که بدون رزرو به کیش می آیند باید مکانی پیش بینی شود .
صفا خدمات دهی مناسب و افزایش کیفیت خدمات به مسافران را از اولویت مورد تاکید برای بخش های خدمات دهی عنوان کرد.

*ساعات کاری بازارهای کیش از 10 صبح تا 10 شب
رئیس جامعه بازاریان کیش با اعلام رضایت از وضعیت بازارها با توجه به برنامه های انجام گرفته اظهار کرد : به منظور رفاه حال گردشگران و مسافران تعدادی از بازارها و از 15 دی ماه از ساعت 10 صبح تا 10 شب یکسره فعالیت خواهند داشت .
سهیل اسدی کنی تبلیغات گسترده کشوری از طریق صدا و سیما و بنرهای شهری را در جذب گردش بیشتر به کیش موثر خواند و افزود : حفظ قیمت ها و جلوگیری از سو استفاده های احتمالی و گرانفروشی هدف جامعه بازاریان است که در این راستا کارگروه های تخصصی تشکیل شده است تا شرایط قیمت گذاری و حراجی ها مشخص شود.

*آماده باش بیمارستان کیش از 20 اسفند تا 20 فروردین ماه
رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش از آماده باش این مرکز درمانی از 20 اسفند 95 تا 20 فروردین ماه سال 96 خبر داد و افزود: در طول این بازه زمانی کادر بیمارستانی و پزشکان متخصص در دو نوبت در بیمارستان حضور خواهند داشت و تمام خدمات اورژانس از قبیل تصویربرداری و اعمال جراحی به صورت شبانه روزی خواهد بود.
محمد خلخالی به رشد گردشگر سلامت در نوروز 95 اشاره کرد و گفت : در نوروز 95 تعداد مراجعه کنندگانی که برای بیماری خود به بیمارستان کیش مراجعه کردند رشد قابل توجهی داشت و برعکس تعداد مراجعه کنندگان سوانح و حوادث و ترافیک به بیمارستان کاهش یافت .
وی گفت : این رشد در نوروز 95 نشان دهنده وجود یک سیستم درمانی پیشرفته و قابل قبول در بیمارستان کیش است که توانسته گردشگران را به سلامت و درمان جذب کند.

*مشکلی برای تامین آب و برق نداریم
یدالله سلطانی رئیس اداره آب و برق کیش نیز در این جلسه اظهار کرد : مشکل خاصی در تامین آب و برق نیست و آمادگی لازم و کافی برای پذیرش مسافران نوروزی وجود دارد .

*افزایش تعداد پروازهای کیش ایر
مدیر عامل کیش ایر نیز با اعلام اینکه در نوروز 95 کیش ایر بیش از 50 درصد مسافران را به کیش منتقل کرد افزود : با خرید دو فروند هواپیمای ایرباس 321 توسط هواپیمایی کیش به طور یقین تعداد پروازها افزایش خواهد یافت .
کاپیتان عباس جدیدی ابراز امیدواری کرد که با افزوده شدن هواپیماهای بیشتری تا پایان سال به ناوگان کیش ایر بتوانیم گردشگران بیشتری را جابجا کنیم .
وی جابجایی گردشگران با قیمت مصوب را از اهداف این ایر لاین عنوان کرد و افزود : مذاکراتی برای خرید هواپیماهای مسافر بری انجام شده است که بدنبال نهایی کردن آن هستیم
مدیرعامل شرکت کیش ایر از برنامه ریزی برای جذب گردشگر خارجی توسط کیش ایر در آینده نزدیک خبر داد.
در ادامه این جلسه مسئولان بخش های مختلف و نمایندگان جوامع و اصناف به بیان نقطه نظرها و پیشنهادهای خود پرداختند.
اعلام رضایت از تمهیدات اتخاذ شده در اجرای برنامه های فرهنگی و گردشگری ، ثبات مدیریتی ، قدردانی از زحمات نیروی انتظامی ، ایجاد شرایط برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری ، رضایت از حضور روحانیان در کمپ های مجردی و متاهلی ، برپایی ایستگاه های پرسش و پاسخ مذهبی و بازخورد خوب آن از نکات مطرح شده توسط نمایندگان بخش های مختلف بود .
نصب تاکسی متر و کنترل قیمت ، روان سازی ترافیک در ایام نوروز ، ایجاد امکاناتی در بندر آفتاب و چارک برای خدمات رسانی به مسافرانی که مجبور به اقامت کوتاه مدت دراین بنادر هستند ، حذف واسطه ها ، تاکید بر آموزش تاکسی داران،انتقاد به ورود مسافران با خودرو به کیش ، ارتقاء کیفیت خدمات ، افزایش حجم تبلیغات ، کنترل و نظارت بر مراکز پذیرایی و رعایت بیشتر بهداشت موارد دیگر مطرح شده در این نشست بود.
همچنین در این نشست مواردی چون پیش بینی برقراری پروازهای فوق العاده ، افزایش شناورها ، آموزش فرهنگ رانندگی به مسافران ورودی ، ادامه جلسات کارگروهها پس از پایان نوروز و آسیب شناسی نقاظ قوت و ضعف از نکات مطرح شده توسط حاضران مطرح شد .

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.