آغاز نمایشگاه شهر ایده آل با حضور 100 شرکت کننده در کیش

 نمایشگاه شهر ایده آل با حضور 100 شرکت کننده فعال حوزه خدمات شهری ، در کیش گشایش یافت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما : طه الله وردی دبیر اجرایی نمایشگاه شهر ایده آل گفت: محور این دوره از نمایشگاه استفاده از فناوری های نو در توسعه شهری و حمایت از شرکت های دانش بنیان و تولیدات داخلی است.
وی افزود: پارک علم و فناوری فارس و یزد ، پررنگ تر از ساير شهرها در نمایشگاه حاضر شده اند.
مرتضی احسنت مخترع فرش مجازی هوشمند از پارک علم و فناوری فارس اختراع خود را که پیش از این در انحصار آلمان بود در نمایشگاه عرضه کرده است.
فرش مجازی هوشمند برای فعالیت های تبلیغاتی کاربرد دارد و نسبت به تحرکات خارجی از جمله قدم زدن روی آن واکنش صوتی و تصویری نشان می دهد .
به طور مثال اگر تصویر دریا روی فرش مجازی ذخیره شده باشد با قدم زدن روی آن صدای آب و موج دریا شنیده می شود.
سید حسین موسوی مخترع جوانی که با سه اختراع سیستم پارکینگ هوشمند ،تولید سیستم مدیریت انرژی برای ساختمانهای بزرگ و سیستم نیازسنجی خدمات تکنولوژیکی برای ساختمانها تا 12 سال آینده  در نمایشگاه حاضر شده است ، برپایی نمایشگاه را فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات و تجربه عنوان کرد.
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران پس از بازدید از نمایشگاه گفت: نمایشگاه شهر ایده آل فرصتی برای تبادل تجربه و اطلاعات به ويژه فناوری های جدید است.
وی افزود: جزیره کیش می تواند الگوی مناسبی برای شهرهای دیگر در زمینه های کنترل ترافیک ، توسعه فضای سبز و مبلمان شهری باشد اما  به شرط آنکه  از انرژی های پاک  استفاده شود.
رئیس شورای شهر تهران گفت: مسئولان کیش باید توجه داشته باشند اگر از انرژی های پاک غافل شوند در سال های آینده جزیره کیش هم از نظر آلودگی به سرنوشت شهرهای دیگر دچار می شود.
بسیاری از تولید کنندگان که همگی محصولات داخلی از جمله مبلمان شهری ، وسایل بازی کودکان ، نمادهاي شهری ، آبنما و روشنایی تولید می کنند از قابل استفاده بودن محصولات تولیدی خود برای مناطق شرجی از جمله جزیره کیش خبردادند.
سازمان میراث فرهنگی ، شورای عالی استانها و شهرداری ها فرصتهای گردشگری را در نمایشگاه شهر ایده آل ارائه کرده اند.
علی مرادی شهردار لواسان و شرکت کنندگانی از  شهرداری تبریز ، نمادهای شهری ،فضای سبز و نبود پدیده بلند مرتبه سازی در ساختمانهای کیش را الگوی مناسبی برای اجرا در لواسان و تبریز و دیگر شهرهای کشورمان معرفی کردند.
نمایشگاه شهر ایده آل تا سی ام آذر عصرها از ساعت 18 تا 22 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کیش ادامه دارد.
همایش شهر ایده آل هم با حضور شهرداران ، فعالان حوزه شهری و اعضای شورای شهرها  صبح امروز در مرکز همایش های بین المللی کیش آغاز شده است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.