حضور اعضاي انجمن سرمایه گذاران مناطق نمونه گردشگری ایران در کیش

 نایب رئیس و عضو هیئت مدیره انجمن سرمایه گذاران مناطق نمونه گردشگری ایران با بیان اینکه معرفی و شناسایی مناطق نمونه گردشگری کشور از سال 1380 آغاز شده گفت: از سال 1386  آئین نامه ها و مقررات  مربوط به مناطق  نمونه گردشگری ایران در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.
فرشید علیزاده ساوه شمشکی به شناسایی 1165 منطقه  نمونه گردشکری در کشور اشاره کرد و افزود: تعداد 90 منطقه نمونه گردشگری به عنوان مناطق برگزیده انتخاب شده اند.
وی با اشاره به اینکه مناطق نمونه گردشگری ایران با توجه به وسعت و ظرفیت های موجود به چهار دسته محلی ،استانی،ملی و بین المللی تقسیم شده اند افزود: بهره گیری از ظرفیت ها ی مناطق نمونه گردشکری کشور ، در توسعه صنعت گردشگری  تاثیر گذار است.
وي  گفت: با وجود در خواست های فراوان از کشور های مختلف برای ورود گردشگر به کشور ،به دلیل کمبود هتل های 5 و 4 ستاره در کشور گردشگران خارجی مدت زيادي  در نوبت تورها می مانند.
فرشید علیزاده ساوه شمشکی درآمد های کشور در حوزه گردشگری را سالانه  6 میلیارد دلار عنوان کردو گفت: با بهره گیری از ظرفیت های مناطق نمونه گردشگری کشور می توان این رقم را به 60 میلیارد دلار در سال افزایش داد.
وی همچنین پیوند مناطق نمونه گردشگری کشور را از اهداف انجمن سرمایه گذاران مناطق نمونه گردشگری ایران برشمردوگفت : امیدواریم با فعال شدن مناطق نمونه گردشگری شاهد رونق هرچه بیشتر صنعت گردشگری کشور باشیم.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.