سالانه هفتاد هزار گردشگر برای حضور در نمایشگاه ها و همایشها به کیش سفر می کنند

 مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با اشاره به اهمیت بخش نمایشگاه ها و همایش ها گفت: سالانه 15 نمایشگاه و 180 همایش در کیش برگزار می شود که بالغ بر 70 هزار توریست فعال را برای جزیره به دنبال دارد.

 سید رضا سراج، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در برنامه شب های انقلاب صدا و سیمای کیش تفکیک شرکت های تابعه سازمان را مثبت خواند و در این باره گفت: بعد از اینکه شرکت ها در سازمان تفکیک شد، ما احساس کردیم که نیاز به یک برنامه ریزی داریم لذا با توجه به چشم انداز و اهداف موجود و نگاهی که به آینده در بحث سرمایه گذاری داشتیم، از نخبگان و صاحب نظرانی که بتوانند یک برنامه استراتژیک و سند راه را ارائه کنند، دعوت به همکاری کردیم.
وی افزود: امروز شعار سرمایه گذاری و توسعه ماندگار تعریف شده و ما در مراحل تدوین این سند هستیم. قطعا در این راستا بحث فرصت ها و تهدیدها در خارج از شرکت و نقاط ضعف و قوت شرکت در دست بررسی قرار گرفت لذا امیدواریم تا قبل از پایان سال این سند به تایید هیات مدیره برسد.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش تاکید کرد: با تفکیک شرکت ها شاهد این هستیم که امروز ساختار اداری کوچکتر شده و لایه های مدیریتی ارتباط نزدیکتری پیدا کرده اند ضمن اینکه در فرایند سرمایه گذاری نیز فرایند تسهیل شده و سرعت کار افزایش یافته که باعث شده کار تخصصی شود به همین خاطر انتظار داریم که رضایت بیشتری را از مشتری داشته باشیم.
سراج ادامه داد: بنا بر سیاست های شورای دبیرخانه مناطق آزاد تصمیم بر این شد که شرکت ها تفکیک شوند که از دل شرکت سرمایه گذاری از مرداد سال 95 دو شرکت توسعه بندر فرودگاه و شرکت عمران، آب و خدمات ایجاد شدند. در واقع این اتفاق به نحوی صورت گرفت که ما عملا شاهد فعالیت شرکت سرمایه گذاری با هویت و ماهیت جدیدی بودیم و بالطبع اساسنامه جدیدی نیز برای ما تعریف و به ما ابلاغ شد که هدف تعریفی در آن بستر سازی برای رشد و توسعه اقتصادی، عمرانی، بازرگانی و صنعتی در جزیره کیش و استفاده و بهره برداری از منابع و سرمایه های داخلی و خارجی است.
وی تاکید کرد: ارائه خدمات پشتیبانی به کلیه فعالان اقتصادی با رعایت سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله برنامه هایی است که مد نظر این بخش قرار دارد. همچنین سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی و فعالیت های بخش های مختلف توسعه ای که با مشارکت بخش خصوصی و با رعایت سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی همراه باشد و ایجاد بسته ها و فرصت های جدید سرمایه گذاری ازجمله عواملی است که در این راه به ما کمک می کند و جزء اهداف تعریف شده ما است.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در خصوص شفاف سازی جهت واگذاری اراضی گفت: در دستورالعمل و آیین نامه تخصیص اراضی، صراحتا تاکید شده که واگذاری ها از طریق فراخوان عمومی و به صورت مزایده انجام شود لذا از سال 93 این روند به صورت پلکانی در شرایط خوبی قرار گرفت.
سراج افزود: اطلاع رسانی ها طبق قانون از طریق روزنامه های کثیرالانتشار یا محلی و تبلیغات محیطی انجام می شود. ضمن اینکه چنین برنامه هایی در سایت سازمان و شرکت سرمایه گذاری نیز اطلاع رسانی می شود و حتی برنده های مزایده ها نیز اعلام می شوند لذا یک فرایند شفاف و مشخص در جریان است.
وی از انتقال 250 پروژه بعد از تفکیک به حوزه بندر و فرودگاه خبر داد و گفت: همانطور که می دانید فروش اراضی، فروش املاک و قراردادهای استیجاری از جمله روش های تامین منابع مالی است. این در حالی است که قبل از تفکیک شرکت ها ما در این بخش 450 قرارداد داشتیم که با کاربری های مختلف نظیر: خدماتی، گردشگری، تفریحی، ورزشی و ... فعال بودند که بعد از تفکیک حوزه بندر و فرودگاه 250 قرارداد استیجاری به آنها انتقال یافت و 200 پروژه به صورت متمرکز در شرکت سرمایه گذاری و توسعه دنبال می شود.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش ادامه داد: طی این سالها ما  افتخار این را داشته ایم که با بخش خصوصی و سرمایه گذاران در ارتباط مستقیم باشیم لذا بیشتر کسانی که با آنها قرار داد سرمایه گذاری بسته می شود، کیشوندان محترم هستند و شاید تنها 25 درصد فعالیت ها به سرزمین اصلی مربوط باشد و بیشتر سرمایه گذاری ها مربوط به ساکنان جزیره کیش است.
سراج افزود: بحث قراردادهای مشارکت در ساخت نیز مورد دیگری است که تاکید ویژه ای روی آن داریم. بر همین اساس امروز  نزدیک به 4 قرارداد در دست رصد و کنترل پروژه قرار دارد که بر مبنای آن حدود 4500 میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری در این پروژه هاست و  بر اساس آن حدود 195 هزار متر مربع فضای ساخت و ساز ایجاد می شود.
وی از برگزاری سالانه 15 نمایشگاه در سطح ملی و بین المللی در کیش خبر داد و گفت: حوزه همایش ها و نمایشگاه ها دارای پتانسیل بسیار بالایی است که ما نگاه ویژه ای به آن داریم.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش افزود: کیش سالانه میزبان 15 نمایشگاه در سطح ملی و بین المللی است که البته تقاضاهای بیشتری نیز وجود دارد اما به دلیل ترافیک کاری امکان اجرای آن سخت است البته ما برای مجریان مربوطه تسهیلاتی قرار داده ایم تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند و زمان برگزاری نمایشگاه را به فصول گرم سال برسانند.
سراج حضور توریست فعال در جزیره را نتیجه همایش ها و نمایشگاه ها خواند و گفت: طی بررسی های انجام شده 450 پرواز در سال و حدود 70 هزار بازدیدکننده و توریست نتیجه این نمایشگاه ها بوده است.
وی افزود: همانطور که می دانید این دسته از توریست ها تاثیر مستقیمی روی فضای کسب و کار و ارکان بازار سرمایه دارد لذا ما توجه ویژه ای به این بخش داریم.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش بیان کرد: در بخش همایش ها نیز ما در طول سال میزبان  180 همایش در مرکز همایش های کیش هستیم که مجموعه بسیار خوب و متمرکزی است.
سراج توضیح داد: قطعا ورود گردشگران کیفی از نتایج چنین بخش هایی است که در رابطه با آن می توان کنگره اورولوژی را مثال زد. ضمن اینکه کیش از آبان تا پایان آذر ماه میزبان سه نمایشگاه بزرگ فرصت های سرمایه گذاری، بورس و بیمه و نمایشگاه دریایی و دریانوردی و نمایشگاه هوایی بود که بازخورد بسیار خوبی در سطح ملی و حتی بین المللی داشت.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.