آغاز پیش فروش تمبر های طلا و نقره با طرح یادبود کاغذی جشن جهانی نوروز 96

 رئیس اداره پست منطقه آزاد کیش از آغاز پیش فروش تمبرهای طلا و نقره با بسته بندی فاخر و با نقش'یادبود کاغذی جشن جهانی نوروز 96 'درجزیره کیش خبر داد.

مهدی شعاعی روز سه شنبه در مورد چگونگی ثبت نام برای خرید تمبرها و زمان آن گفت : زمان سفارش و فروش این تمبرها از اول اسفند آغاز شده و تا دهم ماه جاری ادامه خواهد داشت .
وی با اعلام اینکه این تمبر چهارمین تمبر رسمی تولید شده شرکت ملی پست جمهوری اسلامی است اظهار کرد : تمبر با آلیاژ طلا و با بسته بندی فاخر به وزن یک گرم با عیار 24 به قیمت 285 هزار تومان و وزن نیم گرم با عیار 24 نیز به قیمت 205 هزار تومان به فروش می رسد.
شعاعی گفت : تمبر با آلیاژ فلزی نقره با بسته بندی فاخر به وزن 10 گرم با عیار 999 نیز به قیمت 150 هزار تومان و پنج گرم نقره به قیمت 120 هزار تومان با همان عیار به فروش خواهد رسید ،بسته بندی کامل این تمبرها 760 هزار تومان قیمت گذاری شده است .
این مسئول در اداره پست کیش در مورد نحوه ثبت نام متقاضیان برای دریافت تمبر گفت : ثبت نام به دو روش امکان پذیر است ، در روش نخست خریداران می توانند از طریق مراجعه به سامانه بازار الکترونیک شرکت پست به نشانی www.ebazar.post.ir تمبرهای خود را خریداری و در روش دوم نیز می توان به صورت حضوری به اداره پست کیش مراجعه و ثبت نام کنند.
شعاعی با اعلام اینکه زمان ثبت نام ممکن است تمدید نشود افزود : با توجه به نزدیکی ایام نوروز ، محدود بودن آثار و استقبال شهروندان ، علاقه مندان هرچه زودتر ثبت نام خود را انجام دهند .
رئیس اداره پست کیش تصویر این دوره از تمبر فاخر را با نقش 'یاد بود کاغذی جشن جهانی نوروز 96 'عنوان کرد و گفت : تمبرهای دوره نخست منقش به تصویری از امام راحل و دوره های دوم و سوم نیز منقش به شاعران بلند آوازه ایران حافظ شیرازی و حکیم ابوالقاسم فردوسی بوده است .
وی تیراژ( شمارگان ) تمبرهای تولید شده طلا در کشور را شش و نقره را چهار هزار قطعه عنوان کرد و افزود : زمان تحویل تمبرها به سفارش دهندگان و خریداران به احتمال زیاد تا پایان سال یا اوایل فروردین ماه خواهد بود و اولویت تحویل بر اساس زمان ثبت نام است .
شعاعی درمورد اینکه اگر کسی در موعد مقرر نتواند سفارش خود را تحویل بگیرد باید به کجا مراجعه کند ؟ گفت : سال گذشته شهروندانی در سفر بودند که امکان تحویل سفارش به آنها وجود نداشت ،با آنها تماش گرفته شد و پس از بازگشت بسته های حاوی تمبرهای فاخر در منازل به آنها تحویل داده شد .
رئیس اداره پست کیش در مورد اینکه سال گذشته چه تعداد از این تمبرها در کیش خریداری شد؟ به ایرنا گفت : در سال گذشته 20 نفر از شهروندان از این نوع تمبرها خریداری کردند و با توجه به اینکه کلیشه ها محدود است و برای بار دوم ضرب نخواهد شد خریداران باید در موعد تعیین شده ثبت نام خود را انجام دهند.
شعاعی با بیان اینکه می توان از این تمبرها به عنوان هدایای ارزشمند و جوایز در سمینارها ، جشنواره ها و همایش ها استفاده کرد افزود : این آثار در آینده ارزش افزوده پیدا می کنند و کسانی که در گذشته آن را خریداری کرده اند می توانند از ارزش افزوده آن برخوردار شوند.
وی با تاکید بر اینکه تمبرها ارزش کلکسیونری برای خریدار دارند گفت : این تمبر ها ویژه نامه نگاری نیست و جنبه اقتصادی دارد همچنین علاقه مندان می توانند آن را در قالب آلبوم جمع آوری کنند که اینکار در سالهای آینده حس خوشایندی به افراد می دهد و خاطره هایی را در ذهن زنده می کند.
به گزارش ایرنا ، تمبرهای طلایی و نقره ای به عنوان اقلام کلکسیونری به تعداد و تیراژ محدود به مناسبت های خاص و با استفاده از طرح تمبرهای منتشره تولید و عرضه می شود.
انتشار این گونه تمبرها از اقدامات فرهنگی شرکت ملی پست کشور به شمار می رود که می تواند گامی در راستای حفظ و انتقال فرهنگ غنی و کهن کشور باشد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.