جذب سالانه یک میلیارد و 300 میلیون دلار درآمد گردشگری در کیش

 مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: سالانه یک میلیون و 800 هزار گردشگر از کیش دیدن می کنند که اگر به ازای هر نفر 720 دلار هزینه در نظر گرفته شود؛ این منطقه توانسته بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار جذب کند و مانع خروج این میزان ارز از کشور شود.

علی اصغر مونسان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان کیش افزود: منطقه آزاد کیش در اجرای منویات مقام معظم رهبری در بخشهای مختلف اقتصاد مقاومتی نیز موفق عمل کرده است.
وی گفت: این جزیره در حوزه صنعت نیز در سالهای اخیر و در راستای اقتصاد مقاومتی فعال شده و توانسته ایم به اهداف جدی در این حوزه برسیم که در این مسیر 420 واحد صنعتی فعال وجود دارد که عمده انها دانش بنیان هستند .
وی تصریح کرد: در کیش به لحاظ رعایت مسائل زیست محیطی اجازه ساخت کارخانه های پتروشیمی و فولاد داده نمی شود و این صنایع ،به ظاهر کوچک اما دانش بنیان هستند.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش افزود : این جزیره توانسته در حوزه نفت و گاز و پشتیبانی به ویژه فلات قاره پایگاه مناسب و خوبی باشد .
مونسان به اقدامات مناسب در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو در این دولت اشاره کرد و گفت : در این دولت حدود 6 هزار شغل مستقیم و 24 هزارنفر غیر مستقیم در جزیره کیش ایجاد شده است که پایش های لازم نیز از طرف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی انجام می شود.
مونسان ابراز امیدواری کرد که در سال جاری بتوانیم روند توسعه را در تولید و اشتغال با شتاب بیشتری جلو ببریم که در این راستا ابلاغیه ها انجام شده و برنامه ها نیز تا خرداد ماه تدوین و به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارائه می شود.
سیزدهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان کیش از 12 اردیبهشت در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش آغاز شده و تا 15 اردیبهشت ماه میزبان بازدید کنندگان است .

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.