راه اندازی مرکز تحقیقات خلیج فارس در جنوب جزیره کیش تا شهریور ماه امسال

 مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش راه اندازی پارک آبی ، نیروگاه و دانشگاه آزاد در جنوب جزیره را سبب رونق منطقه دانست و از راه اندازی مرکز تحقیقات خلیج فارس ' طرح لاک پشت ' در شهریور ماه جاری در این منطقه خبر داد

 علی اصغر مونسان در مراسمی که به مناسبت اتصال برق دهکده مسکونی ساحلی خلیج فارس به شبکه نیروگاه شماره 2 کیش در محوطه این مجموعه مسکونی برگزار شد ،اجرای این طرح را از طرح های طولانی در کیش عنوان کرد و گفت: برای اجرای این طرح بد عهدی های نسبت به خریداران صورت گرفت و مشکلاتی ایجاد شد.
وی طولانی شدن اجرای طرح را تحمیل هزینه ای زیاد برای خریداران عنوان کرد و افزود : افراد زیادی برای اجرای این طرح معرفی شدند اما متاسفانه کسی مسئولیت ادامه کار را نمی پذیرفت .
رئیس هیات مدیره منطقه ازاد کیش سرمایه گذار این طرح را فردی تلاشگر معرفی کرد و گفت : همه تلاش وی پیشبرد کار و راضی کردن مردم بود.
وی به انتقادات ساکنان این منطقه و کمبود برق و قطعی آن اشاره کرد و گفت : اگر کمبود برق در جزیره بود ما متولی پاسخگویی بودیم اما با توجه به دولتی بودن سازمان نمی توانستیم در یک طرح خصوصی ورود کنیم .
مونسان با تاکید بر اینکه با همکاری ها خوشبختانه مشکلات به خوبی حل شد افزود : اگر نیروگاه شماره 2 نبود دهها میلیارد تومتن باید برای انتقال برق به این دهکده از نیروگاه شماره یک و انشعاب آن هزینه می شد.
رئیس هیات مدیره منطقه آزاد کیش مصرف برق جزیره را 70 تا 100 مگاوات عنوان کرد و گفت : هم اکنون این نیروگاه ظرفیت تولید 70 مگاوات را دارد که با افزایش مشترکان میزان تولید نیز افزایش خواهد یافت.
مونسان ظرفیت آب شیرین تولیدی در نیروگاه شماره 2 را پنج هزار متر مکعب دانست و افزود : این میزان هم اکنون آماده و تا تا 18 هزار متر مکعب قابل افزایش است .

*تا 20 سال آینده کیش مشکلی در تامین آب و برق نخواهد داشت
وی با بیان اینکه تا 20 سال آینده مشکلی برای تامین آب شیرین و برق جزیره کیش وجود ندارد افزود : در غرب و جنوب جزیره با راه اندازی این نیروگاه مشکل خاصی وجود نخواهد داشت .
رئیس هیات مدیره منطقه آزاد کیش گفت : روشنایی اطراف دهکده نیز تامین خواهد شد و برای انتقال زباله های آن نیز مدت ها کار شده و بزودی قرار داد آن بسته خواهد شد.
وی سایت زباله را یکی از مشکلات و عامل منفی در این منطقه عنوان کرد و افزود : حدود 12 هکتار از اراضی منطقه در گیر دفن زباله است و تلاش داریم این زمین به پارک تبدیل شود که ساخت آن اثرات مفیدی برای این منطقه خواهد داشت و مشکلات ناشی از آن برطرف خواهد شد .
مونسان به ایجاد شهرکی در اطراف مجموعه دهکده ساحلی اشاره کرد و گفت : این طرح برای کنترل قیمت مسکن در جزیره طراحی شده چرا که واحدهای آن غیر قابل فروش و تفکیک است و بخشی برای تامین مسکن همکاران و کارمندان دولت است .
وی یکی از مشکلات جدی برای جذب معلمان متخصص را بحث تامین مسکن برای آنها دانست و گفت : با ایجاد این شهرک می توان از بخش های دولتی دیگر نیز پشتیبانی کرد ؛در مجموع یک هزار واحد در جنوب جزیره ساخته می شود که به توسعه و آبادانی منطقه کمک خواهد کرد.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش راه اندازی پارک آبی ، نیروگاه و دانشگاه آزاد در سال گذشته در جنوب جزیره را سبب رونق این منطقه دانست و از راه اندازی مرکز تحقیقات خلیج فارس ' طرح لاک پشت ' در شهریور ماه جاری که موزه خلیج فارس نیز در آن قرار دارد و مربوط به سازمان است خبر داد .
وی گفت: با ایجاد این طرح ها آینده جزیره در جنوب و غرب خواهد بود .

*تسهیلات همراه با جذابیت به اقامت بیشتر در کیش منجر می شود
امام جمعه کیش نیز ، رونق و توسعه جزیره کیش را متکی به آمد و شد مسافران دانست و گفت : کلید این رونق در سه محور خلاصه می شود و هر کس در این مسیر تلاش کند سبب سرعت بخشیدن به این رشد می شود.
حجت الاسلام حسن علیدادی یکی ازاقدامات توسعه ای را طولانی کردن اقامت در کیش عنوان کرد و افزود : در سالهای اخیر این مدت به طور متوسط بالا رفته و افزایش آن وابسته به ایجاد جذابیت بیشتر است .
وی توسعه ناوگان حمل و نقل مسافر بری به کیش را یکی دیگر از این اقدامات برشمرد و گفت : هر چه در این راستا قدم برداریم و تسهیلات قائل شویم نتیجه بهتری بدنبال خواهد داشت این توسعه باید به گونه ای باشد که در هر فصلی از سال مردمی که به کیش سفر می کنند ناوگان، جوابگوی سفر آنان باشد.
امام جمعه کیش محور سوم را اقامت ارزان در کیش عنوان کرد و افزود: هر چه قیمت ارزان تر باشد جمعیت فراوانی که به کیش تردد می کنند ارزانی اقامت را جبران خواهند کرد
حجت الاسلام علیدادی با تاکید بر اینکه اقدامات جدی در این سالها انجام شده است گفت : سرمایه گذار این طرح با روحیه جهادی وارد این عرصه شده و هر کس برای عمران و آبادانی نقطه ای تلاش کند خداوند اجر و پاداش وی را می دهد.
احمدی پور ،سرمایه گذار این طرح نیز به ارائه گزارشی از مشکلات این طرح پرداخت و خواستار تامین روشنایی اطراف این دهکده و توجه بیشتر به بخش جنوبی و غربی جزیره شد.
در این مراسم که شامگاه پنجشنبه برگزار شد ،امام جمعه کیش ، امام جمعه اهل سنت ، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از ساکنان دهکده ساحلی حضور داشتند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.