دسته: اقتصادی

 60 درصد صادرات کیش محصولات سلامت محور هستند

 معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه 60 درصد صادرات کیش محصولات سلامت محور هستند افزود : این محصولات در حوزه های غذا ، دارو ، تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی و آرایشی است.

علی جیرفتی روز پنجشنبه در گردهمایی یک روزه شرکت های دانش بنیان صادراتی در حوزه سلامت به معرفی منطقه آزاد کیش و ضوابط اقتصادی حاکم بر آن پرداخت و گفت : جزیره کیش نخستین منطقه آزاد کشور که است که جزایر هندورابی، فارور کوچک و بزرگ زیر نظر سازمان منطقه آزاد کیش اداره می شوند.
وی به میزان جمعیت ،اشتغال، نرخ بیکاری، تعداد خانوار، تحصیلات و تعداد گردشگران کیش اشاره کرد و افزود : سالانه این جزیره پذیرای یک میلیون و 800 هزار گردشگر است .
جیرفتی با تاکید بر اینکه کیش دارای بالاترین امنیت است افزود: این جزیره پایین ترین آمار جرم در کشور را داراست .
وی در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص موقعیت استراتژیک کیش ، مزیت های آن و همچنین معرفی امکانات گردشگری ، تفریحی ، سیستم حمل و نقل هوایی و دریایی پرداخت .
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری با بیان اینکه ورود اتباع خارجی به کیش بجز اسرائیل نیاز به روادید ندارند افزود : اقامت 14 روز تا شش ماه با تایید مدیرعامل منطقه ازاد کیش امکان پذیر است و پس از شش ماه اتباع خارجی در صورت اقامت بیشتر نیازبه اخذ ویزای کار و اقامت در منطقه را دارند.
وی گفت : برخلاف نقاط دیگر سرزمین اصلی در کیش امکان 100 درصد سرمایه گذار خارجی وجود دارد و می توانند شرکت خود را با مالکیت 100 درصد خارجی ثبت کنند ، بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس این مزیت را ندارند .
معافیت مالیاتی 20 ساله برای هر نوع فعالیت اقتصادی، حمایت از برندهای خاص، ثبت سفارش به صورت الکترونیکی ، تخفیف ویژه تعرفه گمرکی، ثبت شرکت در کمتر از 48 ساعت ،امکان واردات و صادرات ، ثبت سفارش با کمترین بروکرواسی ، وجود گمرک مستقل، حمایت های ویژه برای سرمایه گذاری ، تسهیل در واگذاری اراضی صنعتی با حداکثر تخفیف ، اقساط و تسهیلات ویژه برای شرکت های دانش بنیان ، معافیت عوارض گمرکی از موارد دیگری بود که جیرفتی در خصوص آنها توضیح داد.
وی گفت : از زمان تاسیس منطقه آزاد کیش از سال 72 تا 92 حداکثر حجم تولید انجام شده 54 میلیون دلار بود و تولیدات صادر شده از کیش در سال گذشته به 137 میلیون دلار رسید که از افزایش سه برابری برخوردار است .
این مسئول در سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه 60 درصد صادرات کیش محصولات سلامت محور هستند افزود : این محصولات در حوزه های غذا ، دارو ، تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی و آرایشی بوده است.
جیرفتی به یکی دیگر از اتفاقات حوزه صنعت در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت : سه هدف اصلی در سال 95 را برنامه ریزی کردیم ، به رغم اینکه ماموریت کیش در حوزه گردشگری تعریف شده اما این سه هدف ،فزایش صادرات محصولات تولیدی ، صادرات مجدد به میزان 30 درصد ،ایجاد مراکز انتقال فناوری و توسعه شرکت های نوپا ودانش بنیان را تشکیل می دهد.
وی با بیان اینکه در هر سه هدف و درمیان هفت منطقه ازاد کیش رتبه ممتاز تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را کسب کردیم اظهار کرد : در طی 24 سال که از تاسیس منطقه آزاد کیش می گذرد رکورد میزان صادرات در کیش از محصولات تولیدی تنها 54 میلیون دلار برای یکسال بود.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در سال 92 با سازمان ملی استاندار تفاهم نامه امضا کردیم افزود : تمامی اختیارات و مسئولیت سازمان ملی استاندارد را برای سازمان منطقه آزاد کیش تفویض گرفتیم.
وی تصریح کرد : در حوزه نساجی و تعیین ماهیت در آینده نزدیک در حوزه غذا و دارو مجهزترین آزمایشگاه را بخش خصوصی ایجاد می کند که شهرهای جنوب کشور برای آزمایش های خود به کیش مراجعه می کنند.
وی در مورد ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان کیش گفت : برای تامین منابع مالی شرکت های دانش بنیان با بانک ها تفاهمی انجام شد که برای 50 شرکت تسهیلات مالی داده شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیزدراین نشست به ارائه توضیحاتی در خصوص قانون چگونکی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی و فلسفه وجودی این مناطق پرداخت و افزود :این قانون در سال 72 به تصویب رسیده است .
ابراهیم رضوانی گفت : در ماده 1 قانون مناطق آزاد به صراحت فلسفه وجودی بیان شده است و کسانی که قصد فعالیت
اقتصادی دارند این مناطق بهترین موقعیت برای فعالیت است .
وی یکی از ویژگی های مناطق آزاد را معافیت 20 ساله عنوان کرد و افزود : دست افراد در جذب نیرو و تعدیل نیرو باز است و نگرانی هایی که در سرزمین اصلی وجود دارد در اینجا نیست .
گردهمایی یک روزه شرکت های دانش بنیان صادراتی در حوزه سلامت با حضور رئیس سازمان غذا و دارو، رئیس اداره کل تجهیزات پزشکی ،مدیر کل دفتر توسعه فناوری سلامت ، معاونان اقتصادی و فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه ازاد کیش ، رئیس مرکز رشد بین المللی فناوری سلامت کیش ، نمایندگان و مسئولان شرکت های دانش بنیان در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

برچسب ها :