تبلور مروارید خلیج فارس در نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر

 تبلور مروارید خلیج فارس در نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر

 سومین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی کیش فرصتی برای معرفی بیشتر این جزیره مرجانی به عنوان مروارید خلیج همیشه فارس است.

سومین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی کیش با همت شرکت رستاک پاد ویژن مجری برگزاری نمایشگاه پس از مطالعات در حوزه بازار و تحقیقات میدانی ، قرار است یکم تا پنجم آذر ماه در محل نمایشگاههای بین المللی جزیره کیش دایر شود.
به گزارش روز سه شنبه دبیر اجرایی این نمایشگاه در جمع خبرنگاران درباره اهداف و برنامه های این نمایشگاه توضیح داد و گفت: کیش می تواتد مرکز اصلی صادرات و واردات صنعت طلا و جواهر، ساعت و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در منطقه باشد.
محمود بندرچی معتقد است که کیش به دلیل داشتن ضریب ایمنی بسیار بالا ، زیرساخت‌ها و امکانات مناسب توریستی ، گردشگری و تفریحی و از همه مهمتر به عنوان یکی از قدیمی ‌ترین مناطق آزاد کشور، می تواند پایلوتی برای فعالیت این صنعت ارز آور باشد چرا که این جزیره جذابیت بالایی برای بازدید عموم مردم دارد.
وی تصریح کرد: برای اینکه ما به این هدف برسیم سه مشکل اساسی داشتیم که همچنان باقی است و امیدواریم با حمایت مسوولان عالی رتبه دولت و سازمان منطقه آزاد کیش مرتفع شود .
وی گفت: مهمترین مسئله ای که به عنوان یک نیاز برای رفع موانع در رونق صنعت طلا و جواهر وجود دارد این است که گمرک کیش برای این صنعت از امکانات و تجهیزات لازم و تخصصی برخوردار نیست.
دبیر سومین دوره نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی کیش عنوان کرد: از سازمان منطقه آزاد کیش درخواست داریم در اولین قدم گمرک کیش را به عنوان یکی از پایلوت های اصلی بازار تجاری طلا و جواهرات کشور تبدیل کنند.
بندرچی اظهار کرد: جلوگیری از قاچاق و ورود غیر قانونی فلزات گرانبها و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی به کشور مستلزم ایجاد یک گمرگ مجهز با داشتن عوارض مشخص و مناسب و ارایه خدمات و تسهیلات تشویقی برای فعالان در این صنعت است.
وی به دیگر مشکلات فراروی صنعت طلا و جواهر کشور اشاره و تصریح کرد: ما نمی‌توانیم در بازارهای بین‌المللی این صنعت و یا حتی منطقه رقابت کنیم چرا که در صنعت طلا و جواهرات شرکت هایی وجود دارند که کارهای بیمه و حمل طلا و جواهرات را انجام می دهند اما ما با وجود اقدامات انجام شده نتوانستیم در این بخش به نتیجه برسیم.
وی به ظرفیت های برجسته این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: برای اولین بار توانستیم یک هیات بلند پایه از کشور تایلند به عنوان برترین فعالان این صنعت هنری که مهد طلا و جواهرات دنیا هستند را به این نمایشگاه دعوت کنیم.
وی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه طلا و جواهرات به خاطر مسایل امنیتی، حمل و نقل، بیمه و مجاب کردن مشارکت کنندگان برای هزینه حضور در این نمایشگاه یکی از سخت ترین نمایشگاه های دنیا است با این وجود از این موانع گذشتیم.
بندرچی پتانسیل هنر تاریخی و ظرفیت های صنعت طلا و جواهر کشور را در رونق اقتصادی یک فرصت مهم دانست و افزود: این صنعت به دلیل اینکه فضای کارگاهی زیادی در بر نمی گیرد، آلودگی ندارد و میزان اشتغال آن به شدت بالاست، می تواند به اقتصاد، اشتغال و درآمد داخلی کشور کمک کند.
وی تاکید کرد: حجم مبادلات مالی سالانه این صنعت در اقتصاد جهان بالای 1500 میلیارد دلار است اما سهم ایران در این بازار به 100 میلیون دلار هم نمی رسد.
دبیر برگزاری سومین دوره نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی کیش به ظرفیت های این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: حدود 80 کمپانی خارجی در این نمایشگاه که اغلب تولید کنندگان در حوزه طلا و جواهرات هستند، شرکت می کنند.
بندرچی گفت: برای اولین بار اتحادیه ساعت کشور تصمیم گرفت که در این نمایشگاه حضوری فعال داشته باشند و با کسب رضایت اتحادیه یک بخش نمایشگاه را به این موضوع در سنوات آتی هم اختصاص خواهیم داد.
وی تصریح کرد: اتفاقات خوبی که در این نمایشگاه اتفاق افتاده این است که ما مجموعه داران و کلکسیون داران ساعت های قیمتی را به این نمایشگاه دعوت کردیم که ساعت هایی که مربوط به 300 سال پیش هست را عرضه می‌کنند
وی نمایش و عرضه ساعتهای قدیمی همچون ساعت هیتلر و نمایش و حراج یک عدد میز توسط که هنرمندان افغانستان برای امیر قطر ساخته شده و تمام سنگ است که از خود نور میدهد و در نوع خودش بی نظیر است ارا از حواشی این نمایشگاه برشمرد.
بندرچی گفت: 10 کمپانی از کشور هنگ کنگ، 6 کمپانی از تایلند، سه کمپانی از هند، سه کمپانی از افغانستان در این نمایشگاه حضور دارند و همچنین بازدید کنندگانی از دبی ، ترکیه، لیتوانی و لهستان خواهیم داشت که این افراد به عنوان سفیران کشورشان به جزیره کیش سفر می کنند تا این صنعت هنری ما را ارزیابی کنند.
دبیر برگزاری سومین دوره نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی کیش تاکید کرد: تنوع در خرید مهمترین آیتم در این نمایشگاه به شمار می رود ، از طرفی برای خریداران در نمایشگاه ارزش افزوده کالا محاسبه نخواهد شد و درصد اجرت هم در این نمایشگاه پایین و بین 3 تا 4 درصد لحاظ خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد در سالهای آینده بتوانیم حرف اول را در بحث نمایشگاه صنعت طلا و جواهرات را بزنیم و افزود : هدف ما در برگزاری این نمایشگاه صرف فروش نیست بلکه نمایشگاه محل برقراری ارتباط و رشد و نمو صنعت و هنر ماست و هدف نهایی ما از برگزاری نمایشگاه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای ایجاد کارگاه های تولیدی در کیش می باشد.
بندرچی تصریح کرد: به دلیل نزدیکی ما به کشورهای حوزه خلیج فارس که این کشورها عضو عمده مشتریان ما در این صنعت هستند فرصت مناسبی است تا با رونق این هنر تولیدی در جزیره کیش به راحتی بتوانیم تولیدات خود را در کوتاه ترین زمان ممکن عرضه کنیم .
وی تاکید کرد: مناطق آزاد می توانند با ایجاد این زیرساخت‌ها 55 درصد تولیدات خود را صادر و 45 درصد را به سرزمین اصلی ارسال کنند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است.
سالانه به طور متوسط بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.