جزیره کیش پایگاه صادراتی منطقه در حوزه طلا و جواهرات می شود

جزیره کیش پایگاه صادراتی منطقه در حوزه طلا و جواهرات می شود

 قائم مقام مدیرعامل و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد که مصمم هستیم با ایجاد زیر ساختهای لازم این جزیره را به پایگاه و مرکز صادراتی منطقه در حوزه طلا و جواهرات تبدیل کنیم.

داوود کرمی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران و در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهرات، نقره، ساعت و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی کیش گفت: برای تبدیل کیش به پایگاه و مرکز صادرات منطقه در بخش طلا و جواهر نیاز به زیرساخت های دارد که متاسفانه هنوز آماده نیست.
وی افزود: موضوع تجهیزات فنی مربوطه در گمرک، مشارکت شرکتهای بیمه‌ای و داشتن ساختار مناسب حمل و نقل این قبیل اشیا، مهمترین زیرساخت های لازم برای این صنعت ارز آور و سودآور است که هیچکدام آمادگی لازم را برای این اتفاق ندارد.
کرمی اظهار کرد: مسوولان امر ابتدا باید زیرساختهای این موضوع را برای رونق این صنعت در جزیره کیش مهیا کنند.
وی گفت: سومین سال این نمایشگاه اکنون در حال برگزاری است و امسال نسبت به سال گذشته با اقبال و استقبال بهتری از سوی شرکت کنندگان و کشورهای منطقه مواجه شده است.
قائم مقام مدیرعامل و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: تلاش ما این خواهد بود که تا یکسال آینده و برای برگزاری چهارمین دوره این نمایشگاه، مشکلات مربوطه را مرتفع کنیم.
دبیر برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی کیش نیز عنوان کرد: 80 کمپانی از کشورهای نظیر هنگ کنگ ، تایلند، ترکیه ، افغانستان و تولیدکنندگان داخلی کشورمان از این نمایشگاه استقبال کرده است.
محمود بندر چی گفت: از لحاظ کیفی این دوره از نمایشگاه رشد خوبی را نسبت به دور قبل آن داشته است.
وی تأکید کرد: نداشتن ارزش افزوده در بخش فروش و نیز درصد پایین بین 3 تا 4 درصد کارمزد از جمله مزایای این نمایشگاه برای خریداران است .
وی در عین حال تاکید کرد اگر مشکلات مربوطه توسط دولت و سازمان منطقه آزاد کیش مرتفع شود، بدون تردید در سنوات آتی این نمایشگاه حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و کیش آنگونه که شایسته نامش خواهد بود می توانند مرکز معرفی و صادرات این صنعت در منطقه خاورمیانه باشد.
سومین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی کیش تا پنجم آذرماه جاری دایر است.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است.
سالانه به طور متوسط بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.