در نمايشگاه صنايع دريايي و دريانوردي كيش در سال جاري (١٣٩٦) اولين محصولات مشترك دريايي توليدي شركت نفت ايرانول و و شريك تجاري‌اش، شركت پتروناس رونمايي شد.
اين محصولات با استفاده از روغن پايه‌هاي شركت نفت ايرانول و در يكي از كارخانجات آن توليد مي‌شود.

در نمايشگاه صنايع دريايي و دريانوردي كيش در سال جاري (١٣٩٦) اولين محصولات مشترك دريايي توليدي شركت نفت ايرانول و و شريك تجاري‌اش، شركت پتروناس رونمايي شد.
اين محصولات با استفاده از روغن پايه‌هاي شركت نفت ايرانول و در يكي از كارخانجات آن توليد مي‌شود.
 محصولات مشترك دريايي توسط شركت پتروناس آزمايش و تاييد شده است. پتروناس اين محصولات را به لحاظ كيفي معادل با محصولات خود معرفي كرده كه داراي تاييديه از wartsila و MAN هستند.
با دريافت تاييديه پتروناس بر روي محصولات مشترك از اين پس تمام كشتي‌هايي كه از اين محصولات استفاده نمايند مي‌توانند محصول معادل پتروناس را در تمام بنادر در سراسر جهان سرريز نمايند. اين رونمايي با حضور جمعي از مديران شركت نفت ايرانول و مديران كنترل كيفيت و تحقيقات و مدير منطقه اي شركت پتروناس صورت پذيرفت.
 لازم به ذكر است شركت پتروناس از بزگترين شركتهاي توليد كننده انواع روانكارها در جهان است كه ساليانه نزديك به يك ميليارد ليتر انواع روانكارهاي موتوري بنزيني، ديزلي، صنعتي، توربين، ترانسفورماتور و گريس را توليد و به فروش مي‌رساند به طوريكه در اروپا بيشترين سهم بازار را در اختيار دارد و انواع محصولات با تاييديه OEMs مانند مرسدس بنز BMW ، رنو، پژو MAN و غيره را عرضه مي‌كند و يكي از پر مصرف‌ترين روغن‌ها در خودروهاي بنز و BMW متعلق به اين شركت است.
 شركت پتروناس اسپانسر ويژه تيم فرمول يك مرسدس بنز بوده و از جايگاه ويژه‌اي در بين توليدكنندگان روانكارها در جهان برخوردار است.
 علاوه بر اين اين شركت مجموعه‌اي تحقيقاتي با مشاركت شركت مرسدس بنز و BMW دارد كه تحقيقات گسترده‌‎اي بر روي روانكارها با مشاركت شركتهاي مزبور انجام مي‌دهد كه در جهان كم‌نظير است.
همچنين پتروناس توليدكننده روغن پايه‌هاي گروه 3 و 3plus با نام تجاري ETRO است كه از معروف‌ترين روغن پايه‌ها در جهان است و در پالايشگاه خود در مالزي توليد مي‌كند و اين روغن پايه مورد تاييد اغلب OEMs است كه نشان از جايگاه برتر اين شركت در بين ساير شركتهاي مشابه در جهان دارد. اين شركت در برنامه خود در نظر دارد تا سال 2020 ميلادي رتبه اول را در بين تمام شركتهاي توليدكننده روانكار مانند شل و اكسون موبيل از آن خود كند و در حال حاضر نيز در رقابتي نزديك با آنها است. مركز اصلي شركت توليدكننده روانكار پتروناس در اروپا بوده و از برترين تكنولوژي در طراحي و توليد روانكارها استفاده مي‌كند.
در اختیار گرفتن تاییدیه‌ای بین‌المللی
در همین راستا کاظمی، مدیر بازاریابی، فروش و صادرات شرکت نفت ایرانول در گفت‌وگوی اختصاصی با آوای کیش اظهار داشت: این تفاهم‌نامه شکل‌گرفته میان ایرانول و پتروناس در راستای سیاست‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و جلوگیری از خروج ارز منعقد شده است.
وی در همین خصوص اضافه کرد: پتروناس یکی از شرکت‌های بزرگ در حوزه بالادستی و پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی است و با220 میلیارد دلار دارایی از شرکت‌های بزرگ این حوزه در دنیا به شمار می‌رود.
مدیر بازاریابی، فروش و صادرات شرکت نفت ایرانول افزود: یکی از محصولات پتروناس، روغن‌‎های دریایی است که در در فاز نخست تفاهم‌نامه منعقدشده؛ ایرانول موفق شد با اخذ تاییدیه در تامین روغن دریایی بی‌نیاز شود.
وی با اشاره به این مهم که برآورد تامین روغن دریایی در کشور سالیانه 40میلیون دلار است، خاطرنشان کرد: پیش از این به دلیل نبود تاییدیه، حمل و نقل دریایی با مشکلاتی مواجه می‌شد و کشتی‌های مسافری، باری و نظامی برای خروج از کشور در این خصوص موانعی را پیش‌رو داشتند.
کاظمی تصریح کرد: با دریافت این تاییدیه می‌توانیم در بحث صادرات محصول یادشده نیز فعال باشیم و ارزآوری داشته باشیم. این قرارداد در جهت توسعه بازار به سمت اروپا و آسیای شرقی است.
وی اضافه کرد: شرکن نفت ایرانول دارای 2پالایشگاه در تهران و آبادان است و در حوزه تولیدات مشتقات نفتی در ایران و خاورمیانه از بزرگترین تولیدکنندگان این گروه از محصول محسوب می‌شود.
مدیر بازاریابی، فروش و صادرات شرکت نفت ایرانول در همین خصوص بیان کرد: تمام حوزه‌های خودرویی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، نظامی و لاستیکی از محصولات ما استفاده می‌کنند.
وی با بیان این موضوع که ایرانول پیش از این روغن دریایی تولید می‌کرد، افزود: به دلیل«های‌تک» بودن این تکنولوژی و نداشتن تاییدیه لازم این امکان را نداشتیم که تولید را ادامه بدهیم، همچنین کشتی‌‎های ما در بنادر بین‎‌المللی پذیرش نمی‌شدند.
کاظمی در بخش پایانی صحبت‌های خود افزود: در فاز اول، تولید روغن دریایی در دستور کار است و بعد از آن در خصوص تولید گریس‌‎های مختلف و روغن‌‎های خودرویی نیز اقدام می‌کنیم.

عظیمی، مدیرعامل شرکت شرکت روانکاران احیاء سپاهان نیز به خبرنگار آوای کیش گفت: این شرکت زیرمجموعه شرکت نفت ایرانول است که در در زمینه تولید روغن‌های صنعتی، موتورهای بنزینی و دیزلی و همچنین گریس فعالیت می‌کند.
وی بیان کرد: بعد از مطالعات صورت گرفته و مذاکرات 2ساله با شرکت پتروناس تصمیم بر این شد که تولید روانکارهای «‌های گرید» با شرکت ایرانول به صورت مشترک صورت بگیرد.
مدیرعامل شرکت شرکت روانکاران احیاء سپاهان ادامه داد: محل تولید این محصول، شرکت روانکاران احیاء سپاهان تعیین شد و از امروز و بعد از انعقاد تفاهم‌نامه، توان تولید روغن‌های دریایی در کشور را خواهیم داشت و یکی از بزرگترین محاسن این اتفاق دراختیار داشتن تاییده بین‌المللی است تا کشتی‌هایی که تردد برون مرزی دارند بتوانند از این مزیت استفاده کنند.
وی در پایان بیان کرد: نمایندگان پتروناس بعد از بازدید از امکانات ما، اجازه تولید را صادر کنند و در واقع این روغن با دانش فنی بومی و درجه بین‌المللی تولید خواهد شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.