'ابراهیم انصاری لاری' رییس هیات مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد کیش در سفر به مسقط پایتخت سلطان نشین عمان با مسوولان و مدیران این کشور در خصوص همکاری های اقتصادی، بانکی و هواپیمایی گفت و گو کرد.

انصاری لاری در این سفر 2 روزه ، ضمن دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط ، مذاکرات مؤثری با مسئولان و مدیران بانک ملی عمان، بانک مسقط ، بانک ظفار و بانک العز الاسلامی داشت.
مسوولان بانک های عمانی در این دیدارها موافقت اولیه خود را برای تاسیس شعب این بانک ها در جزیره کیش و فعال کردن حساب های شرکت هواپیمایی کیش ایر در بانک های عمان ونیز صدور کارت های اعتباری بین المللی برای فعالان اقتصادی کیش (به شرط معرفی وارائه ضمانت از سوی منطقه آزاد کیش) ودیگر مناطق آزاد کشور اعلام کردند.
انصاری لاری همچنین در دیدار های جداگانه ای که با تجار بزرگ و فعالان اقتصادی عمان داشت درباره سرمایه گذاری در کیش و مزایای این منطقه آزاد بحث وتبادل نظر کرد.
مدیر عامل منطقه آزاد کیش اعلام کرد که به زودی پرواز مستقیم کیش به مسقط با هدف تقویت روابط جزیره کیش و عمان و نیز آمد و رفت گردشگران عمانی به جزیره کیش برقرار خواهد شد.
در حال حاضر پروازهای شیراز ، بندر عباس و چابهار به مسقط توسط هواپیمایی کیش ایر انجام می شود.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.