دسته: اقتصادی

دمیدن روح تازه در بازار‌های جزیره کیش برای رونق گردشگری

 کاهش نرخ بلیت و هتل‌ها و مراکز اقامتی، ارائه اجناس با کیفیت و نرخ مناسب مهمترین درخواست‌های مسافران کیش از مسئولان برای رونق گردشگری است.

رحمان سادات نجفی مدیر عامل جامعه بازاریان کیش گفت: نبود عوارض گمرکی برای کالایی که به مناطق آزاد وارد می شود مهمترین مزیت بازارهای مناطق آزاد نسبت به بازارهای شهر های دیگر کشورمان است.
وی افزود: به علت ورود کالای قاچاق در سال های اخیر به کشور این مزیت هر روز کمتر می شود و بسیاری از اجناس عرضه شده در کیش با قیمت پایین تری در شهرهای دیگر یافت می شود.
وی افزود: مسافران با دیدن این پدیده اشتیاق سفر به کیش را از دست می دهند.
تعدادی از غرفه داران علت گرانی اجناس در بازارهای کیش و البته بالا بودن  نرخ خدمات  را افزایش بی رویه بهای اجاره دانستند و گفتند : اجاره یک غرفه حدود 25 متری در یکی از بازارهای کیش  ماهانه 12 میلیون تومان با پرداخت 80 میلیون تومان ودیعه پیش پرداخت است .
یکی از فروشنده ها که در یک دکه حدود 3 متری فعالیت می کرد گفت: اجاره ماهانه این دکه 4 میلیون تومان است.
آنان معتقدند برای افزایش درآمد و توان پرداخت اجاره ماهیانه و هزینه های زندگی امکان عرضه اجناس با قیمت مناسب برایشان فراهم نیست و ناگزیر اجناس را با قیمت بالا عرضه می کنند.
سادات نجفی رئیس جامعه بازاریان گفت: پس از جلسات پی در پی با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش مقرر شد مالکان غرفه ها با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی ، اجاره بها را کاهش دهند و البته بازارها درجه بندی شود تا نرخ اجاره غرفه در کیش ساماندهی شود.  
البته بالا بودن نرخ بلیت هواپیما و اقامت در هتل ها  از دلایلی است که باید به آن توجه شود .
مدیر عامل جامعه بازاریان گفت: شرکت هواپیمایی کیش که متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است نرخ بلیت سفر به کیش را کاهش داده است و با برقراری پرواز از شهرهای مختلف زمینه سفر  به کیش  فراهم تر شده است.
پیش از این  مسیح الله صفا رئیس جامعه هتلداران کیش هم  اعلام کرده بود به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی نرخ هتل ها 30 درصد کاهش می یابد.

برچسب ها :