تکميل اسکله 35 هزارتني کيش تا چهار ماه آينده

حسین قطبی مدیر طرح توسعه شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش گفت: با بهره برداری از این اسکله35 هزار تنی  بندر کیش می تواند کشتی های اقیانوس پیما از مبدا چین ، مالزی ،اندونزی و اروپا را پذیرش کند.
ایرج امیری مدیر فنی و عمران شهری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: عملیات اجرایی این اسکله 35 هزار تنی دوازدهم اردیبهشت 95 آغاز شده است و خرداد 97 به پایان می رسد.
محمد علی حکمت مدیر فنی پروژه نیز از پیشرفت 88 درصدی طرح خبردادوگفت: تمام مهندسان ، کارگران و کارکنان ساخت این اسکله 35 هزار تنی ایرانی هستند.
سید محمد مجتبی حمیدی جانشین سرپرست کارگاه طرح ساخت اسکله 35 هزار تنی  نیز به استفاده از مصالح داخلی برای ساخت اسکله اشاره کرد و گفت: از ابتدای عملیات ساخت تا کنون 180 نفر از نیروهای داخلی در طراحی و ساخت اسکله همکاری کردند.
بسیاری از ایده های جایگزین موجب شد نیازی به متخصصان خارجی برای ساخت بخش هایی از اسکله وجود نداشته باشد.
 ایرج امیدی مدیر فنی و عمران شهری سازمان منطقه آزاد کیش گفت : در ساخت اسکله 35 هزار تنی به جای شمع های فلزی از شمع های بِتُنی استفاده کردیم که هم ارازنتر است و هم نیازی به مشارکت متخصصان خارجی برای ساخت آنها نبود.
امیری گفت: استفاده از شمعهای بتنی به رونق کارخانه های تولید بتن کشورمان کمک قابل توجهی کرد.     
وی افزود : تمام کابل های کششی مورد نیاز در ساخت اسکله را در داخل کشور تولید کردیم.
یکی از مزایای بهره برداری از اسکله 35 هزار تنی کیش کاهش قیمت کالاست که مدیر طرح توسعه شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش به آن اشاره کرد.
حسین قطبی گفت:با کاهش هزینه های حمل کالا ، بهای تمام شده کالا کاهش می یابد و در نهایت کالا با قيمت ارزانتر به دست مصرف کننده می رسد.
کارگران این طرح بندری - تجاری در طول ساخت اسکله دو تابستان گرم و طاقت فرسا را پشت سر گذاشتند و از اینکه در ساخت یکی از پروژه های مهم کشور سهيمند ابراز رضایت کردند.
عبدالرضا کاظمی راننده بیل مکانیکی گفت: دو سال است با علاقه در این پروژه کار می کنم و تمام سختی ها را برای توسعه و آبادانی کشور تحمل کرده ام.
عبدالرضا فروزش کارشناس فنی پروژه اسکله 35 هزار تنی هم عشق به ایران را موجب پیشرفت سریع و اجرای با کیفیت طرح عنوان کرد.
بهره برداری از اسکله 35 هزار تنی کیش توان بندری کیش را افزایش می دهد.
 ایرج امیری مدیر فنی و عمران شهری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با بهره برداری از این اسکله  ظرفیت حمل و نقل دریایی کیش  از یک و نیم میلیون تن به 4 و نیم میلیون تن افزایش می يابد.
طول اسکله 35 هزار تنی کیش برای پهلو گیری کشتی های کانتینري با ظرفیت 35 هزار تن کافی است و با بهره برداری از آن سرعت انتقال بار در این اسکله افزایش می یابد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.