خودکفایی ایران در تولید بیو ایمپلنت‌های پزشکی

ایران دانش اختصاصی تولید بیو ایمپلنت‌های پزشکی درخاورمیانه و غرب آسیا را در اختیار خود گرفت.

مدیر تولید شرکت دانش بنیان همانند ساز بافت کیش گفت: شرکت همانند ساز بافت کیش، یک موسسه تخصصی و چند منظوره در تهیه طیف گسترده ای از بافت ها بر اساس علم مهندسی بافت است.
دکتر سعید بیان الحق افزود: مهندسی بافت یک علم درحال ظهور ، با هدف بازسازی بافت های بیولوژیک و ایجاد بافت جدید با استفاده از سلول های بیولوژیک و مواد زیستی است.
بیان الحق گفت: شرکت همانند ساز بافت کيش تنها توليد کننده صنعتي بيوايمپلنت ها در منطقه است که با عمليات کشت سلول و مهندسي بافت، اين محصولات را توليد مي کند که در واقع  بيوايمپلنت ها تجهيزات کاشتني در بدن هستند که سبب رفع نقص اندام ها و ارگان هاي بدن مي شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از 120 نوع محصول از چهار دسته محصول مرتبط با ستون فقرات، ارتوپدی، زخم های پوستی، و قلبی عروقی در این شرکت دانش بنیان تولید می شود.
درحال حاضر دانش فنی تولید انواع بیو ایمپلنت های پزشکی توسط متخصصین ایرانی انجام می شود و این فناوری در کشور بومی شده است.
وی افزود: توانمندی علمی، تخصصی و امکانات و تجهیزات به کار گرفته شده در مجتمع تولید شرکت در جزیره کیش، در کشور و در منطقه منحصر به فرد بوده و با بالاترین استانداردهای بین المللی در این زمینه در جهان مطابقت دارد.
بیان الحق با توجه به وجود امکانات و دانش فنی و نیروی کارامد در شرکت علاوه بر محصولات ذکر شده که واجد کاربردهای بالینی می باشند سایر محصولات نظیر قرنیه، سلول های کبدی، سلول های انسولین ساز در برنامه ها و طرح های واحد تحقیق و توسعه شرکت همانند ساز بافت کیش هستند.
مدیر تولید شرکت دانش بنیان همانند ساز بافت کیش بیان کرد: با توجه به امکانات و دانش فنی و نیروی کارامد در این شرکت علاوه بر محصولات ذکر شده که واجد کاربردهای بالینی است، سایر محصولات همچون قرنیه، سلول های کبدی، سلول های انسولین ساز جزء برنامه ها و طرح های واحد تحقیق و توسعه شرکت همانند ساز بافت کیش محسوب می شود.
بیان الحق با تاکید بر اینکه تا کنون نزدیک به 500 هزار نفر از تولیدات این شرکت در کشور استفاده می کنند گفت: با تولید این محصولات که از آن به عنوان لوازم یدکی بدن هم نام برده می شود، سالانه بین 12 تا 15 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به دنبال داشته است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.