دسته: اقتصادی

آمادگی جزیره کیش برای برگزاری نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات

معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری وتوسعه کیش، مجری نمایشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش با عنوان اختصاری کیتکس "kitex" سوم اردیبهشت در جزیره کیش آغاز می شود گفت:استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و خدماتی که در این زمینه ارائه می شود به یک تقاضای عمومی در کل جهان تبدیل شده و با توجه به استقبال مردم، رونق کسب وکار را درپی داشته است.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در شرایط کنونی، تقاضای جامعه ایجاد کسب وکارهای فناورانه و افزایش فعالیت استارتاپ ها است به این منظور سازمان منطقه آزاد کیش نیز درصدد است با حمایت از  کسب وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، زمینه مناسبی برای فعالان این عرصه در جزیره کیش فراهم کند.
وی تاکید کرد: ایجاد بسترهای ارتباطی پایدار، مراکز داده قابل اتکا و فضاهای مورد نیاز استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین با هزینه مناسب و ارائه تسهیلات از برنامه های سازمان منطقه آزاد کیش در جهت ایجاد جامعه نوین بر بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
سوداگران با بیان اینکه این دست برنامه ها و نمایشگاه ها زمینه ساز اهداف تبیین شده برای تبدیل جزیره کیش به شهری خلاق است تشریح کرد: برگزاری سمینارهای آموزشی، کارگاههای تخصصی، رویداد استارتاپی، مسابقات کامپیوتری و ساخت انیمیشن از برنامه های جنبی نمایشگاه کیتکس است.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از توسعه زیرساخت های فناوری و ارتباطات در جزیره کیش خبر داد و افزود: ارائه وای فای رایگان در نقاط پرتردد جزیره کیش، توسعه زیرساخت های فناوری با گسترش شبکه فیبرنوری و ارتقاء خدمات تلفن همراه کیش با عنوان تله کیش از اقداماتی است که در این حوزه در حال اجراست.
وی افزود: علاوه بر اقدامات زیرساختی در حوزه نرم افزاری نیز برنامه های مختلفی در حال اجراست که راه اندازی اپلیکیشن I kish با ارائه بیش از 20نوع خدمات در حوزه گردشگری از آن جمله است.
سوداگران با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی گفت:برگزاری این نمایشگاه گام موثری در حمایت از دانش، فناوری و تکنولوژی ایرانی است.
معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش نیز در این نشست با تبیین برنامه های این شرکت در جهت حمایت از پروژه های نوآورانه و خلاقانه گفت: چنانچه شرکت کنندگان این نمایشگاه، فعالیت و خدماتی مبتنی برنوآوری ارائه کنند که متناسب با نیازهای جزیره کیش باشد شرکت سرمایه گذای و توسعه کیش وارد فاز مشارکت با صاحبان این نوآوری برای اجرا در جزیره کیش می شود.
سیدمحمود نوراشرف الدین درادامه از تسهیل شرایط و تسریع فرآیندها برای شرکت های فناورانه و استارتاپ ها با هدف تبدیل کیش به شهر خلاق خبر داد.
ایجاد یک مرکز خلاقیت و نوآوری در جزیره کیش با حمایت از فعالان حوزه فناوری و ارتباطات از دیگر موضوعات مورد اشاره معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در این نشست بود.
جواد مرادپور مجری نمایشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست گفت: این نمایشگاه سوم تا ششم اردیبهشت در فضای نمایشگاهی به وسعت 7هزار مترمربع  برگزار می شود که دارای 3هزار و 200مترمربع فضای مفید است و 57 شرکت کننده در حوزه های شهر هوشمند، اینترنت اشیاء، هوشمندسازی و امنیت اطلاعات آخرین توانمندی های خود را عرضه می کنند.
مراد پور گفت:شرکت کننده های این نمایشگاه ایده پردازان و نوآوران در زمینه های فناوری از استان های مختلف کشور هستند و به منظور اعتبار بخشی به برگزاری این رویداد مهم، برنامه ریزی شده است نمایشگاه  بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات سال آینده نیز در همین تاریخ در جزیره کیش برگزار شود.
نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش سوم تا ششم اردیبهشت در سالن نماشگاه های بین الملل جزیره برگزار می شود.

برچسب ها :