دسته: اقتصادی

نمایشگاه فناوری، اطلاعات و ارتباطات در جزیره کیش گشایش یافت.

دبیر برگزاری نمایشگاه فناوری ، اطلاعات و ارتباطات (کیتکس) افزود: این نمایشگاه با فضای مفید 3 هزار و 200 متر و در 260 غرفه توسط 57 شخصیت حقیقی و حقوقی و ایده پردازان و نوآوران فناوری از استانهای مختلف کشور تا ششم اردیبهشت ماه برپا است.
جواد مراد پور با اشاره به مشارکت برخی مراکز آموزشی معتبر و 2 مرکز آموزش عالی کشور در این نمایشگاه، هوشمند سازی فضای شهری، اینترنت اشیاء و امنیت اطلاعات را از بخش هایی دانست که شرکت های دانش بنیان حاضر در نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود در این حوزه به نمایش خواهند گذاشت.
وی تکمیل زنجیره علم و تکنولوژی و فناوری را از اهداف این نمایشگاه برشمرد و گفت: در این نمایشگاه نمایندگانی از حوزه فناوری و ارتباطات کشورهای اروپایی و آسیایی حضور دارند.
مرادپور افزود: همچنین 260 نفر از سراسر کشور برای شرکت در بازیهای رایانه ای این نمایشگاه نام نویسی کردند که این رقابتها در محل اصلی نمایشگاه برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در کنار این نمایشگاه سمینارهای تخصصی با همکاری مراکز آموزش عالی در حوزه های هوشمند سازی، اینترنت اشیا، شهر هوشمند و امنیت اطلاعات برگزار می گردد.
وی به ظرفیت های جزیره کیش در حوزه توسعه فناوری و ارتباطات اشاره کرد و افزود: همراهی با مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش برای تبدیل این جزیره به عنوان یک پاویون بین المللی فناوری و ارتباطات در سطح منطقه از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
مرادپور یادآور شد: نمایشگاه بین المللی فناوری، اطلاعات و ارتباطات سال آینده نیز در این تاریخ در جزیره کیش برگزار شود.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است.

برچسب ها :