دسته: اقتصادی

نخستین بالگرد بدون سرنشین زنده یاب کشور در نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات (کیتکس) جزیره کیش، رونمایی شد.

سید حسام بوستانی مسئول علمی پژوهشی سپاه ناحیه‌ی احمدابن موسی(ع) شیراز، در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین بالگرد زنده یاب کشور، گفت: نظارت بر مناطق حفاظت شده و شناسایی متخلفان شکار در پهنه‌های حفاظت شده محیط زیست، از کاربردهای مهم این بالگرد است.
وی  با اشاره به نصب دوربین روی این بالگرد، گفت: با استفاده از این دوربین، اگر فردی در مناطق حفاظت شده محیط زیست، اقدام خلاف قانونی را مرتکب شود، شناسایی شده و با استفاده از بلندگویی پیش‌بینی شده، تذکرات قانونی به متخلف یا متخلفان داده می‌شود.
وی با بیان اینکه بالگرد یاد شده امکان رصد فعالیت‌ها در مناطق مختلف را دارد، خاطرنشان کرد: امکان تیراندازی به سمت اهداف دراین بالگرد طراحی شده است.
مسئول علمی پژوهشی سپاه ناحیه احمدابن موسی(ع) گفت: با نصب مخزن 70 لیتری و اعزام بالگرد به منطقه، در اطفاء آتش یا مهار آن نیز می توان از بالگرد کمک گرفت.
بوستانی افزود: اگر افرادی در ارتفاعات مسیر را گم کرده یا دچار حادثه‌ای شده باشند، می‌توان با استفاده از قابلیت‌های این بالگرد، در جست و جوی آنان کمک کرد.
وی شناسایی سرنشینان کشتی‌های غرق شده یا دچار حادثه شده را از دیگر کاربردهای این بالگرد بدون سرنشین عنوان کرد.
بوستانی گفت: این پروژه با همراهی و همکاری جمعی از متخصصان باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد واحد داریون استان فارس و علمی پژوهشی بسیج احمدابن موسی(ع) و با بهره‌گیری از تکنولوژی بومی ساخته شده است.

برچسب ها :