مرتضی بانک: جزیره کیش مظهر جهاد اقتصادی است.

مرتضی بانک چهارشنبه شب در مراسم گشایش هتل کوروش جزیره کیش افزود: فعالیت های عمرانی و خدماتی بسیار ارزشمندی در کیش به عنوان زیبا ترین نقطه کشور شاهد هستیم.
وی اظهار داشت: مسوولان باید به این باور برسند که سرمایه و سرمایه‌گذار است که اشتغال و رفاه را به عنوان مهمترین کارهای خیر فراهم می کند.
وی گفت: در منطقه کیش کارهای خوب و ارزشمندی صورت گرفته است و در دوره‌های مختلف هدف‌گیری هایی برای اینکه این جزیره ، منطقه ای آباد برای فعالیت ذینفعان آن که تولیدکنندگان ، مردم و گردشگران هستند، صورت گرفته است.
بانک افزود: امروز منطقه آزاد کیش می‌تواند و باید محور اصلی فعالیت خود را بر توسعه خدمات گردشگری در سطح بین المللی قرار دهد.
وی اظهار داشت: توسعه خدمات گردشگری در سطح مناسبی که قابل رقابت با بسیاری کشورهای باشد چیزی است که بستر و زمینه آن در کیش به خوبی فراهم شده است.
مشاور رییس جمهوری افزود: در رقابت با فعالیت‌های دیگر، سرمایه گذاران باید مجتمع ها و دهکده های گردشگری را بیشتر مورد توجه قرار دهند.
وی گفت: ذینفعان ما امروز نیازمند این هستند که اگر وارد منطقه ای می شوند 3 تا 4 روز از سرویس ها و خدمات با لذت بهره ببرند و کیش باید به سمت ایجاد مجتمع های که بتواند 3 تا 4 روز به گردشگران سرویس ارائه کند، حرکت کند.
وی با بیان اینکه سال گذشته 13 میلیون گردشگر فقط به مناطق آزاد کشور وارد شده‌اند افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان حضور گردشگر داخلی در مناطق آزاد 15 درصد افزایش داشته باشد.
مشاور رییس جمهوری افزود: اگرچه برخی موانع ایجاد شده است اما به طور قطع شاهد افزایش شمار گردشگری داخلی خواهیم بود.
بانک گفت: اگر می‌خواهیم از خروج گردشگران به خارج از کشور جلوگیری کنیم باید امکانات و خدمات مناسب تر و همه جانبه تر مورد نیاز گردشگران را فراهم کنیم.
وی اظهار داشت: ما آماده ایم به عنوان مناطق آزاد سرمایه‌گذارانی که می‌توانند مجتمع‌های گردشگری را ایجاد کنند حمایت کنیم و سرمایه آن هم قابل تامین است.
بانک مهمترین هدف را توسعه گردشگری ، زیرساخت های گردشگری و اقتصاد گردشگری برشمرد و افزود: فعالان اقتصادی جزیره کیش ظرفیت های زیادی دارند که باید برای توسعه و ارتقا این جزیره پای کار بیایند.
وی با بیان اینکه ابراهیم انصاری لاری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از ذخایر مدیریتی کشور به شمار می‌رود تصریح کرد: با وجود این مدیر نمونه هر روز وضعیت جزیره کیش تقویت خواهد شد، چرا که برنامه های زیادی را برای توسعه این جزیره تدوین نموده اند که در یک سال آتی شاهد این تحولات در کیش خواهیم بود.
وی همچنین با تأکید بر مسوولان شرکت هواپیمایی کیش ایر خواستار بهبود و افزایش خدمات کیفی و کمی این شرکت هواپیمایی شد.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.