تحریم یک دوره گذار تاریخی فراروی کشور است.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با بیان اینکه تحریم و این قبیل فشارهای بین المللی در مسیر پیشرفت ایران اسلامی وجود داشته و دارد گفت: شرایط تحریم یک دوره گذار تاریخی فراروی اقتصاد کشور است.

رحمان سادات نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه با رفتار هوشیارانه می‌توانیم تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم گفت: یک دوره گذار در مسیر پیشرفت و رو به رشد کشور ما ایجاد شده است و برخی کشورها نظیر ژاپن نیز این دوره را سپری کردند.
وی خاطرنشان کرد: برجام هم با همه کلیت آن تاثیری بر گشایش کل امور بین المللی ما نداشت، چرا که آمریکا به تعهدات خود در حوزه برجام عمل نکرد.
مشاور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: پس از برجام اگر چه در حوزه فروش نفت گشایش هایی وجود داشت اما در حوزه فعالیت های بین المللی بانکی محدودیت ها همچنان باقی است.
سادات نجفی گفت: البته بخشی از مشکلات ما داخلی است و برخی شیطنت های افراد ذینفع نیز به این مشکلات دامن زدند.
وی اظهار داشت: برخی افراد سودجو در شرایط غیر شفاف، پول‌های هنگفتی را به جیب زدند و اقتصاد کشور را دچار چالش کردند.
وی که سابقه 35 سال فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد را دارد ، تصریح کرد: یک سری محدودیت‌ها با تحریم‌های جدید اعمال خواهد شد که اگر بخواهیم آن را به فرصت تبدیل کنیم باید تمام دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی سرزمین اصلی مناطق آزاد را رسمیت بشناسند.
سادات نجفی گفت: در شرایط کنونی تحریم‌ها ما باید آمادگی خوبی داشته باشیم و حداقل مناطق آزاد را جایگزین افرادی کنیم که پول کشور را همراه خود خارج کردند و یا امروز در زندان به سر می برند.
مدیر عامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش خاطرنشان کرد: مناطق آزاد در شرایطی کنونی کشور می توانند وجه بین المللی داشته باشند و ضمن کمک در کنترل و مدیریت شرایط تحریم، خود نیز به مسیر و ریل اصلی کارکردی بازگردند.
سادات نجفی به شعار سال و اهمیت آن در شرایط کنونی تحریم کشور اشاره و اظهار داشت: یکی از مصادیق حمایت از کالای ایرانی این است که گردشگر از کشور خارج نشود.
وی گفت: اما وقتی 10 تا 12 میلیون گردشگر در سال از کشور خارج می گردد در واقع 12 میلیارد دلار ارز از کشور خارج و هزینه می‌شود.
مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش تاکید کرد: می‌توان این ارز سفر های گردشگری برون مرزی را به مناطق آزاد گسیل کرد و این مناطق می‌توانند به اشتغال که بزرگترین دغدغه کشور است، کمک کنند.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ، تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.