دسته: اقتصادی

 مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: مردم و فعالان اقتصادی در این منطقه برای عبور از شرایط اقتصادی کنونی همراه و یکدل هستند.

محمد ابراهیم انصاری لاری روز پنجشنبه در شورای اداری جزیره کیش افزود: در حال حاضر در شرایط اقتصادی به نسبت دشواری هستیم و تبعات این شرایط اقتصادی مناطق آزاد کشور را به شکلی مشخص تر متاثر کرده است.
وی تصریح کرد: مردم کیش و فعالان اقتصادی و صاحبان حرفه های مختلف و همه کسانی که در کیش مشغول فعالیتند، تابستان سختی را در حال سپری کردن هستند.
وی اظهار داشت: سعی کردیم این شرایط را با تدابیری که اندیشیده شد، با همراهی مردم و فعالان اقتصادی قایل تحمل تر کنیم.
وی افزود: بحث جشنواره های تابستانی و تمایز و تفاوتی که این دوره با جشنواره های پیشین دارد، بازگرداندن اعتماد مردم و تفاوتی که در برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و کنسرت ها اتخاذ شد و دادن کارت هدیه در بدو ورود گردشگران به جزیره داده می شود و فضا آرایی که شب جزیره کیش به خود گرفته، باعث گردیده حداقل آسیب در تابستان وارد شود بطوریکه حدود 10 درصد افزایش گردشگر در این مدت به نسبت تابستان سال گذشته داریم.
وی تصریح کرد: امیدواریم این شرایط به زودی با همدلی و همراهی همه ملت و دولت و راهگشای رهبری و تدبیر رییس جمهوری این شرایط هم سپری خواهد شد و شاهد گشایش ها در همه امور خواهیم بود.
وی تاکید کرد : امروز چند پروژه بزرگ در جزیره بهره برداری می شود و عملیات اجرایی چندین طرح دیگر نیز آغاز می شود
که لازم است از مدیران قبلی سازمان منطقه آزاد در شروع کردن برخی از این طرح ها قدردانی کرد.
وی تاکید کرد: ما در شرایطی این طرح ها را بهره برداری می رسانیم که در 10 ماه گذشته یک متر زمین هم در جزیره نفروختیم و به صورتی نانوشته همه تقاضاها و سرمایه گذاریهای تکراری و غیرجذاب را در جزیره کیش نپذیرفتیم، بجز سرمایه گذاری هایی که بتواند جاذبه ای را به جزیره کیش اضافه کند و با نداشتن نقدینگی لازم توانستیم طرح های را که برخی یک تا 2 سال معطل مانده بود به جریان بیندازیم.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.

برچسب ها :