دسته: اقتصادی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست غیر تخصصی دولت در زمینه ثبات نرخ ارز کشور را در چالش اقتصادی جدی قرار داد.

محمدرضا پورابراهیمی در همایش بررسی راهکارهای اقتصادی و توسعه گردشگری کیش گفت: بهترین تصمیمی که در شرایط فعلی می توان گرفت افزایش صادارات و کاهش واردات است .
وی گفت: در هفته های پایانی سال 96 پشنهاد طرح دو فوریتی ساماندهی نرخ ارز به دولت ارائه شد و ابتدای سال 97 در جلسه ای مشترک با حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی این طرح مجدد بررسی شد.
پور ابراهیمی گفت: دولت بی توجه به راهکارهای مجلس سیاست های خود را دنبال می کند و ضعف در تصمیم گیری ها کشور را با کاهش منابع ارزی روبرو کرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: از سه ماه گذشته تا کنون 30 میلیارد دلار از منابع ارزی کشور برای واردات عرضه شد.
وی افزود: تقاضا برای صادرات با نرخ دلار 4 هزار و 200 تومانی ثبت نمی شود و تولید کنندگان در این اوضاع تمایلی به صادرات ندارند.
پورابراهیمی ابراز امیدواری کرد تا دو ماه آینده با ایجاد بازار ثانویه ارز ، ثبات به بازاراقتصادی کشور بازگردانده شود.
وی گفت : بهره گیری از الگوی موفق اقتصادی کشورهایی که با کاهش ارزش پول ملی روبرو شدند می تواند کشور را از بحران اقتصادی نجات دهد.
پور ابراهیمی خاطر نشان کرد: چین با کاهش ارزش پول ملی خود برابر سیاست های تحریمی امریکا واردات کالا از این کشور را کاهش و صادرات کالا به امریکا را افزایش داد.
محمد ابراهیم انصاری لاری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در این همایش گفت:  یکی از راههای توسعه کیش ارسال کالا از کشور به کیش با عنوان صادرات و صادرات مجدد آن ها  به سایر مناطق کشور دانست.
ناصر شریفی نماینده کیش در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: یکی از راهکارهای توسعه اقتصادی در کشور و مناطق آزاد کاهش دخالت دولت در تصمیم گیری های سرمایه گذاران بخش خصوصی است .
وی افزود: سرمایه گذاران با قوانین بازار آشنا هستند و می توانند علاوه بر  حفظ سرمایه ها ،بازار اقتصادی را کنترل کنند.
محمدعلی وکیلی نماینده مجلس شورای اسلامی  هم در این همایش گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ خصوصی سازی فعالیت های زیادی انجام شد اما در یک حرکت شتابزده  فعالان اقتصادی دچار بی اعتمادی شدند.
وکیلی با بیان اینکه مناطق آزاد به عنوان منطقه تنفس در دوران تحریم هستند افزود: منطقه آزاد کیش می تواند از شرایطی که پیش آمده بهترین فرصت را ایجاد کند .
وی خاطرنشان کرد: تکانه تحریم ترکیه را تحت تاثیر قرار داد اما آنها در همان شرایط اولیه این شُک را  مهار کردند.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های جزیره کیش گفت: کیش باید به انتخاب اول گردشگری تبدیل شود و نیازمند  تصمیمات شجاعانه است .
همایش بررسی راهکارهای توسعه اقتصادی کیش دیشب با حضور برخی از  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کیش برگزار شد.  

برچسب ها :