دسته: اقتصادی

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: امروز بخش خصوصی در شرایط تکانه های تحریم نیازمند حمایت و توجه بیشتری است.

محمدعلی وکیلی جمعه شب در همایش توسعه اقتصادی در کیش افزود: ما با وجود تجربه طولانی در مقابل تکانه های تحریم بدرستی مقاومت نکردیم و دلیل آن این است که ما تنها شعار بخش خصوصی و اعتماد به بخش خصوصی را داده ایم.
وی تصریح کرد: مهمترین پاشنه آشیل کشور ما سرمایه گذاری است اما گاهی با تصمیم های غیر کاربردی ، برای سرمایه گذار ناامنی روانی و خطر ریسک را ایجاد می کنیم.
نماینده مجلس افزود: ما کارگزاران نظام در مجلس و قوای مختلف خود باید بیش از مردم امیدوار باشیم و باید در مقابل دسیسه دشمن از شجاعت لازم برخوردار باشیم.
وی تاکید کرد: ما مسوولان باید امیدوار تر رفتار کنیم تا ملت هم امیدوار شوند و گرنه در فضای بی اعتمادی این نسخه ها کار به جایی نمی برد.
وکیلی اظهار داشت: هزینه های زیادی کردیم تا نگرش خصوصی سازی را در کشور نهادینه کنیم و خیلی تلاش شد تا از دولت سالاری فاصله بگیریم اما همه این تلاش ها در بزنگاههایی به نقطه صفر برگشته است.
وی تصریح کرد: امروز هم نگرانیم این فشارها باعث شود در برنامه ریزی ها راه رفته را نادیده بگیریم و یکبار دیگر سایه دولت را بر اقتصاد نشان دهد و به یک اقتصاد دولت سالار رو بیاوریم.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: تکثر و تعدد و شتابزدگی در بخشنامه ها و گاهی تناقض در تصمیمات زیبنده شرایط فعلی کشور نیست.
وکیلی اظهار داشت: مردم و سرمایه گذاران نیاز به آرامش دارند و حق دارند نگران فردای خود باشند و این آرامش ماحصل تصمیم درست کارگزاران اقتصادی است.
نماینده تهران درمجلس شورای اسلامی گفت: این شتابزدگی در تصمیم گیری به صورت طبیعی بی اطمینانی را در رفتار فعالان اقتصادی دارد.
وکیلی با بیان اینکه مناطق آزاد به عنوان منطقه تنفس در دوران تحریم هستند افزود: منطقه آزاد کیش می تواند از شرایطی که پیش آمده بهترین فرصت را ایجاد کند و در تنگناهایی که در کشور ایجاد شده به یاری کشور بیایند.
وی با ذکر یک نمونه درباره شرایط مشابه تحریمها در دیگر کشورها خاطرنشان کرد: تکانه تحریم کشور ترکیه را نیز تحت تاثیر قرار داده اما آنها خیلی زودتر خود را جمع و در همان شرایط اولیه آن را مهار کردند.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های جزیره کیش اظهار داشت: کیش باید به انتخاب اول گردشگری انتخاب شود و نیازمند سلسه ای از تصمیمات شجاعانه است تا به جذب توریست در آن برسیم.
وکیلی گفت: بخش زیادی از روش های مدیریتی ما منسوخ شده است و ضرورت امروز اگر مقدمه این اصلاح رفتاری باشد، به طور حتم برای کشور مبارک است.
وی معتقد است که کشور چاره ای ندارد جز اینکه تن به اصلاحات رفتاری مدیریتی و اصلاح گفتمان در اداره کشور دهد.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از جزیره مرجانی کیش بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی، تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.

برچسب ها :