مدیر اداره بنادرودریانوردی کیش، با اشاره به افزایش ۲۱۱‌درصدی حجم صادرات غیرنفتی در این بندر از رشد ۲ برابری مسافران دریایی خبر داد.

احمد شهریاری گفت: یک‌میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۴۵ تن انواع کالا در پنج ماه گذشته در بندر کیش تخلیه و بارگیری شده است.
وي افزود: از این میزان، یک‌میلیون تن به کالای غیرنفتی و بالغ‌بر ۱۵۰ هزار تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.
شهرياري به سه برابری شدن حجم صادرات کالاهای غیرنفتی در این بندر اشاره كرد و گفت: از آغاز امسال تا ابتدای شهریور ، چهار هزار و ۲۴۰ تن کالاي غيرنفتي از کشور صادر شد.
مدیر اداره بنادرودریانوردی کیش، خاطرنشان کرد: در این مدت، پنج هزار و ۸۹۱ تن کالای غیرنفتی وارد بندرگاه این جزیره شده که کاهش ۷۰‌درصدی داشته و ۴۹۴ هزار و ۱۰۵ تن نیز کابوتاژ شده است.
شهریاری مجموع تردد شناورها به بندرکیش را شش‌هزار و ۳۲۲فروند با افزایش ۱۸ درصدی اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۲۷۰ فروند بالای هزار تن و شش‌هزار و ۵۲ فروند، زیر هزار تن وزن داشته است.
وي از رشد ۱۱۶‌درصدی و دو برابر شدن حجم ترابری مسافران دریایی در پنج‌ماهه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مدت، ۵۸۷ هزار و ۳۱۴ نفر مسافر از طریق ناوگان شناورهای مدرن و پیشرفته، ترابری شدند.
مدیر اداره بنادرودریانوردی کیش، با اشاره به فعالیت‌های مربوط به گردشگری دریایی كيش، گفت: علاوه بر خدمات‌رسانی به مسافران دریایی، ۱۷۴ هزار و ۷۰۶ نفر گردشگر نیز از نیز گشت‌های دریایی و تفریحی بهره‌مند شدند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.