مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به حادثه پلاسکو و تجربه تلخ آن، از لزوم بیمه آتش‌سوزی فعال برای صدور مجوز در کیش خبر داد.

به گزارش صبح کیش، علی امیدی با بیان اینکه مجموعه مدیریت بازرگانی، شامل ۳ اداره “اداره بازرگانی و صدور مجوزها”، “اداره تنظیم بازار” و “اداره توسعه تجارت” است اظهار داشت: صدور پروانه‌های تخصصی در این مجموعه به فراخور فعالیت حوزه‌های مختلف صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: تمام خدمات صدور مجوزها از طریق سامانه http://biz.kish.ir ارائه می‌شود و تنها برای اصالت‌سنجی مدارک، حضور افراد الزامی است.

مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه اداره “تنظیم بازار” در شرایط فشار اقتصادی، با تاکید بر اینکه در اوج شیوع ویروس کرونا، تمام اقلام ضروری و غیرضروری مردم تامین شد و با کوچک‌ترین مشکلی روبه رو نشدیم گفت: علی رغم فشارهایی که بر زندگی مردم جریان دارد، دولت در شرایط سخت تحریم نهایت سعی خود را برای تامین معیشت مردم به کار گرفته است.

وی با اشاره به تامین اقلام موردنیاز و ضروری در طرح تنظیم بازار گفت: پنج جلسه تنظیم بازار برای چگونگی توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم برگزار شده است.

امیدی با اعلام اینکه در قیمت سربار میوه، تفاوت‌های بنیادی وجود دارد، تصریح کرد: برای کیش همیشه میوه ممتاز خریداری شده است و هزینه‌هایی همچون حمل زمینی و دریایی، بارنامه، کاپوتاژ، بار خر، تلف شدنِ بار میوه و افت محسوس آب و رطوبت میوه در مسیر، بر نرخ آن تحمیل و اضافه و سرشکن می‌شود.

وی تایید نهایی کارت‌های بازرگانی فعالان اقتصادی در کیش را مربوط به اداره توسعه تجارت دانست و گفت: ثبت سفارش‌ها نیز در این حوزه انجام می‌پذیرد.

مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به صدور چهار هزار و ۸۰۰ مجوز در سال‌های اخیر، گفت: در حوزه صدور مجوزها، برای کوتاه کردن زمان دریافت مجوز در شرایط خاص، مجوزهای موقت را صادر کردیم تا فعالیت متقاضیان با هیچ مانعی روبه‌رو نشود.

وی “بخشودگی جرایم” را در مرحله‌های مختلف از دیگر اقدامات این حوزه برای تسهیل در کار و اقبال فعالانی که از نگرانی جریمه نسبت به دریافت مجوز اقدام نکرده بودند، دانست و تصریح کرد: طی سه سال گذشته، سه بار شیوه‌نامه‌های حوزه، به‌روزرسانی و بومی شده است که موجب تسهیل دریافت مجوز متقاضیان شده است.

امیدی دریافت مجوز یک ساله برای املاک بدون پایان‌کار با اخذ تعهدهای قانونی را راهی برای برون رفت از شرایط بحرانی و رساندن به مرحله پایان کار عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچگونه افزایش تعرفه در خصوص عوارض پذیره در ۴ سال اخیر صورت نگرفته است، گفت: در آینده نزدیک تمام مجوزها هوشمند خواهند شد و این موضوع کمک شایانی به جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی فیزیکی خواهد کرد.

به گفته وی تامین سوخت برای فعالین اقتصادی مربوط به سامانه “تجارت آسان” است و برای تایید اصالت در تمام حوزه‌ها، سه راهکار “پورتال سازمان”، “سامانه صدور مجوزها” و “http://biz.kish.ir” در نظر گرفته شده که از هفته گذشته فعال شده است.

امیدی تصریح کرد: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، کلیه مجوزهای فعالیت اقتصادی بدون نیاز به حضور و تقاضا، تا پایان خرداد ماه تمدید شده است.

وی گفت: همه مردم به ویژه اصحاب رسانه به عنوان ناظرین افتخاری و چشمِ مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش می‌توانند ما را در ارائه خدمات بهتر و پیشگیری از تخلف‌های احتمالی یاری کنند.

مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: ۱۷هزار بازرسی صنفی در سال ۹۸ صورت گرفت و برای حدود ۱۹۸ مورد، درخواست توقف فعالیت صنفی صادر شده است و ۱۰۲ مورد نیز مشمول جریمه شدند.

وی اقدامات نظارتی این حوزه را در سال ۹۹ به علت شیوع ویروس کرونا، افزون بر سال‌های گذاشته عنوان کرد و گفت: در پنج ماه ابتدای امسال تعداد ۱۶هزار و ۵۰۰ مورد نظارت انجام شده است که در سطح کشور نمونه‌ بوده‌ایم.

امیدی افزود: آزمون مشاورین املاک بعد از دو مرحله فراخوان، در بهترین شرایط برگزار شد و افراد دارای صلاحیت موفق به اخذ مجوز شدند.
وی تخصیص ۴۳ میلیون دلار ارز نیمایی برای تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی و تجهیزات پروژه‌های صنعتی در کیش را از اقدامات موثر این مجموعه عنوان کرد و افزود: حدود ۵۰۰ پرونده در این خصوص داشته‌ایم.

وی در پایان تاکید کرد: بعد از حادثه پلاسکو و تجربه تلخ آن، با جدیت دستور داده شده است که: “هیچ مجوزی بدون بیمه آتش‌سوزی فعال صادر نشود”.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.