نخستین کارخانه تولید سیستم تهویه مطبوع کیش، با سرمایه گذاری 5 میلیون دلار توسط بخش خصوصی در زمینی به مساحت 3300 مترمربع، به زودی توسط رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، نخستین کارخانه تولید سیستم تهویه مطبوع کیش، مجهز به دستگاه های مدرن و ماشین آلات به روز دنیا، با ظرفیت های۹ هزار بی تی یو تا ۶۰ هزار بی تی یو، انواع داکت ها، مینی چیلر و چیلر، فن کویل از جمله کالاهای ضروری تمام خانواده ها، شرکت ها و سازمان ها محسوب می شود که علاوه بر تامین نیاز ساکنین کیش، به سرزمین اصلی صادرات خواهد داشت.
عباسقلی علائی مدیرعامل شرکت"زمهریر کیش" تولید کننده دستگاه های تهویه مطبوع تصریح کرد: پس از این که محصولات این کارخانه به تولید انبوه رسید، به خارج از کشور نیز صادرات خواهیم داشت.
وی میزان اشتغال این کارخانه را بالغ بر 80 نفر به صورت مستقیم عنوان کرد و گفت: این مجموعه در یک شیفت کاری، روزانه بالغ بر 200 دستگاه ظرفیت تولید دارد.
وی در خصوص تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز جهت مونتاژ سیستم های مطبوع با کیفیت در این منطقه گفت: بیش از 90درصد این اقلام از کشور چین با برندهای مختلف تهیه و وارد کشور می شود و همچنین از تکنولوژی کمپرسور با برند ژاپنی در محصولات تولیدی استفاده می شود.
مدیرعامل شرکت"زمهریر کیش" تولید کننده دستگاه های تهویه مطبوع بر ضرورت برگزاری آموزش برای نیروهای انسانی در رابطه با به کار گیری قطعات خارجی در مونتاژ سیستم های برودتی اشاره داشت و افزود: با راه اندازی بخش فنی مهندسی در این کارخانه و استخراج اطلاعات مورد نیاز آموزش های لازم در این زمینه برگزار می شود و همچنین به صورت آنلاین با دیگر کارخانه های خارج از کشور در ارتباط هستیم.
عباسقلی علائی در خصوص گردش سرمایه کارخانه سیستم تهویه مطبوع کیش"زمهریر" اظهار داشت: با توجه به این که تولیدات این کارخانه سرمایه و نرخ بالایی دارد، مبلغی بالغ بر 2 میلیون دلار سرمایه در گردش این کارخانه است.
علائی ارائه خدمات کالاهای برودتی در بازار منطقه ای و ملی را از ظرفیت ها و پتانسیل های این کارخانه برشمرد و گفت: با تحقق یافتن این مهم ضمن تامین نیاز کل منطقه از جمله مناطق جنوب و شمال کشور، موجب اشتغالزایی در این منطقه خواهد شد.
وی در خصوص خدمات پس از فروش تولیدات این کارخانه افزود: کسانی که از محصولات این شرکت استفاده می کنند؛ سالی یک بار از سرویس رایگان، تا 5 سال خدمات پس از فروش کمپرسور و 2 سال ضمانت قطعات بهره مند می شوند.
مدیرعامل شرکت"زمهریر کیش" تولید کننده دستگاه های تهویه مطبوع در خصوص میزان صادرات از جزیره کیش اظهار داشت: در هر شیفت کاری که 200 دستگاه تولید شود در سال نزدیک به 60هزار دستگاه خواهد رسید که 5 درصد در کیش و مابقی به سرزمین اصلی صادر می شود.
با توسعه و راه اندازی فاز دوم این کارخانه با سرمایه گذاری بالغ بر 7میلیون دلار و ایجاد 80 نفر فرصت شغلی جدید، خط تولید "اواپراتور کندانسور" در این مجموعه به تولید انبوه خواهد رسید.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.