رییس اداره امور مالیاتی کیش گفت: در شش ماه نخست امسال حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مالیات دریافت شده است.

به گزارش صبح کیش، حمیدرضا منتظری گفت: درآمدهای مالیات های منطقه آزاد کیش در سال گذشته حدود 7هزار و 400 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در شش ماه نخست امسال حدود 3هزار و 500 میلیارد ریال مالیات دریافت شده است که این مبالغ عمدتا مربوط به فعالیت اقتصادی مودیان در سرزمین اصلی بوده است.
وی با اشاره قانون 3 درصد عوارض ارزش افزوده سهم شهرداریها گفت: با توجه به این که در منطقه آزاد کیش شهرداری وجود ندارد به واسطه این خلاء قانونی عوارضی به سازمان تعلق نمی گرفت که در سال 97 مصوبه ای از سوی شورای اسلامی جزیره کیش مبنی بر این که شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش به عنوان شهرداری این منطقه معرفی و قلمداد شد.
منتظري افزود: با پیگیری هایی که انجام شد از ابتدای سال 97 عوارض ارزش افزوده به شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش تعلق گرفت.
وي گفت: ماهانه بر اساس شاخص جمعیت در استان عوارض ارزش افزوده پرداخت می شود و از ابتدای سال 97 تا کنون حدود پانصد میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش که امورات شهرداری را انجام می دهد پرداخت شده است.
منتظری از مودیان مالیاتی در بخش اشخاص حقیقی و حقوقی در خصوص ارایه اظهارنامه عملکرد سال ۹۸ تقدیر و تشکر كرد و افزود: با توجه به اینکه یکی از شرایط بهره مندی از معافیت مالیاتی ارایه اظهارنامه و اطلاعات عملکردی مالی است این اقدام باعث استفاده از تسهیلات و حقوق قانونی آنان خواهد شد.
حمیدرضا منتظری در رابطه با معافیت مالیاتی ماده(13) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه تمام اشخاص حقیقی و حقوقی منطقه با فعالیت های اقتصادی در زمینه های مختلف از زمان شروع مجوز فعالیت اقتصادی در محدوده این منطقه می توانند نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی به مدت 20سال از معافیت مالیاتی بهره مند شوند.
وي افزود:: مدت زمان 20سال در اجرای قانون چگونگی اداره مناطق آزاد برای برخی از اشخاص حقوقی در این منطقه سپری شده و همچنین معافیت مالیاتی سازمان منطقه آزاد کیش در اواخر سال 93 به اتمام رسیده است و بر اساس ماده(13) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران بعد از این که مدت 20 سال به اتمام رسید تابع مقرراتی خواهد بود که به پیشنهاد هیات وزیران به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.
رییس اداره امور مالیاتی کیش گفت: لایحه موصوف در کمسیون اقتصادی طرح کلیات ان تصویب و در حال مراحل تقنین است.
وی افزود: در اين لایحه آمده است پس از اتمام مدت بیست ساله معافیت مالیاتی نرخ و شمول مالیات به صورت پلکانی بوده و  پس از پنج سال نرخ مالیاتی مناطق آزاد با نرخ سرزمین اصلی یکسان خواهد شد.
منتظری با بیان این که حقوق بگیران شاغل در مناطق آزاد نیز از معافیت مالیاتی برخوردار بودند، گفت: بر اساس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری معافیت مالیاتی ناظر به فعالان اقتصادی بوده و از تاریخ صدور دادنامه که سی ام اردیبهشت ماه امسال بود حقوق بگیران طبق قانون مشمول مالیات شده اند.
وی در خصوص اینکه برخی افراد در فضای مجازی مطالبی مبنی بر این که رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مورد بازنگری قرار گرفته و در واقع معافیت به قوت خود باقی است خاطر نشان کرد: تا زمانی که رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری بر اساس ماده ۹۱ و به تشخیص بیست نفر از قضات محترم دیوان یا بر حسب دستور رئیس محترم دیوان عدالت اداری و یا بر اساس ماده 94 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری به دستور ریاست محترم قوه قضائیه رای هیات دیوان عدالت اداری مورد بازنگری قرار نگیرد حقوق بگیران مناطق آزاد مشمول مالیات با اعمال سایر معافیت های مالیاتی خواهند بود.
برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.