بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی فولاد ایران (سمپوزیوم فولاد) با حضور ۲۵۴ شرکت داخلی و خارجی در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی کیش گشایش یافت.

به گزارش صبح کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به شرایط سخت ناشی از شیوع بیماری کرونا و تلاش بر رعایت ضوابط بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی و برپايي این نمایشگاه، گفت: با توجه به اینکه در این نمایشگاه شرکت های تخصصی و فنی در حوزه های مختلف در کنار هم دیگر قرار گرفتند فرصتی است برای تبادل اطلاعات و به اشتراک گذاشتن تجربه و مسائل علمی که می تواند نیازهای کشور را در حوزه صنعت فولاد تامین کند.
غلامحسین مظفری افزود: کشور مرز تولید 30 میلیون تن فولاد را پشت سر گذاشته و در حال حاضر فعالان این حوزه در خصوص دریافت سهمیه مواد اولیه با هم رقابت می کنند.
وی با بیان این که رشد صنعت فولاد کشور رو به افزایش است افزود: مواد اولیه خام به چرخه ایجاد ارزش افزوده وارد شده که این موضوع یک ظرفیت و نقاط قوتی در صنعت فولاد کشور محسوب می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص شرکت های دانش بنیانی که در این نمایشگاه مسئولیت نوآوری های صنعت فولاد را بر عهده دارند افزود: مرکز نو آوری کیش از شرکت های دانش بنیانی که در حوزه فولاد فعالیت می کنند با تایید انجمن فولاد و مراکز ذیربط مورد استقبال و حمایت سازمان منطقه آزاد کیش قرار خواهند گرفت.
غلامحسین مظفری استقرار شرکت های دانش بنیان در جزیره کیش را یک اقدام ارزشمند و تاثیر گذار معرفی کرد و گفت: این اقدام یک آغاز و امتیاز خوبی است برای شرکت هایی که نیاز به مبادله، تردد و نشست های مشترک با خارجیان دارند و کیش از این نظر منطقه مناسبی است و زیر ساخت های مورد نیاز در حوزه فناوری فراهم شده است.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش افزود: از شرکت هایی که در حوزه فولاد به صورت کنسرسیومی، شرکت دانش بنیان حضور موثر و مستمر دارند استقبال می کنیم و سازمان منطقه آزاد کیش تمام امتیازاتی که برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته برای فولاد نیز اختصاص داده خواهد شد.
مظفری افزود: خوشبختانه کیش به دلیل موقعیت و شرایط در حوزه پشتیبانی فنی و تخصصی از صنایع نفت و گاز یک نقش اساسی را ایفا می کند و حضور شرکت های دانش بنیان با این محوریت می تواند کمک جدی را به دنبال داشته باشد.
همچنین محصولات ارائه شده در این نمایشگاه شامل: تجهیزات خطوط تولید، مواد اولیه، فرآورده‌های دیرگداز، روانسازها است و علاقمندان می‌توانند تا 16 مهر از ساعت 17 تا 22 در محل نمایشگاه حاضر شوند.
بیست و دومین نمایشگاه فولاد بین المللی ایران در مساحت 17000 مترمربع در محل نمایشگاه‌های دائمی کیش برپا شده است.
برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.