بعد از درخواست عبدالرحمان معاشر از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ورد به گران‌فروشی بلیت پروازهای داخلی و برخورد با متخلفان، سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری به مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی داخلی نامه زد و از برخورد با گران‌فروشان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش به نقل از بولتن نیوز، قیمت بلیت هواپیماها هم‌زمان با اوج گرفتن کرونا و به خاطر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بالا رفت چراکه هواپیماها بخشی از ظرفیت خود را برای آنکه مسافران بافاصله بیشتری از هم بنشینند، خالی می‌گذاشت. حالا که چندی است این محدودیت‌ها برداشته‌شده است و ظرفیت مسافران کامل می‌شود، نباید بلیت‌ها به همان قیمت بماند؛ البته بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی همچنان بر همان قیمت‌ها هستند و تمایلی به بازگشت قیمت‌ها به قبل از ماجرای کرونا ندارند.

به گزارش بولتن نیوز، عبدالرحمان معاشر، رئیس هیئت مؤسس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی، دیشب در توییتی در این زمینه نوشت:

«امشب به وزیر محترم راه‌ و شهرسازی جناب آقای رستم قاسمی اعلام کردم که قیمت بلیط پروازها به‌شدت نگران‌کننده است.

از ایشان درخواست کردم که با جدیت به موضوع ورود نموده و از گران‌فروشی بلیط پروازهای داخلی جلوگیری و با متخلفان برخوردی پشیمان کننده داشته باشند.»

این اقدام و توصیه دکتر معاشر گویا مفید واقع‌شده و همان شب سرپرست سازمان هواپیمایی کشور به مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی داخلی نامه می‌زند و نسبت به بالا بودن قیمت‌های تذکر جدی می‌دهد.

متن این نامه به شرح زیر است:

مدیران عامل محترم شرکت‌های هواپیمایی داخلی

سلام‌علیکم،

نظر به لزوم رعایت نرخ‌های مصوب مورخ 24/8/1399 شورای عالی هواپیمایی کشوری در مسیرهای پروازهای داخلی نظر به اینکه برابر گزارشات واصله تعدادی از شرکت‌های داخلی، دفاتر و سایت‌های فروش اقدام به عرضه بلیت با نرخ‌های خارج از مصوبه شورای مذکور نموده‌اند. لذا بدین‌وسیله تأکید می‌گردد عدم رعایت نرخ‌های مصوب تا زمان تأیید نرخ‌های جدید در شورای عالی هواپیمایی غیرقانونی بوده و متخلفین به دستگاه‌های نظارتی و تعزیراتی معرفی خواهند گردید.

مقتضی است دستور فرمایید کلیه دفاتر و سایت‌های فروش بلیت نسبت به رعایت سقف نرخ مصوب شورای عالی هواپیمایی اقدام لازم را به عمل آورند.

سیاوش امیرمکری؛ سرپرست



برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.