نمایشگاه و همایش فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، با عنوان رویداد IFEEX ۲۰۲۱ در کیش برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، این رویداد با هدف کمک به رشد اقتصاد ملی، توجه بیشتر به موضوع دیپلماسی اقتصادی، تقویت پیشران‌های اقتصادی کشور و با محوریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و مشارکت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، شرکت‌های فعال بخش دولتی و خصوصی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک‌های علم و فناوری و صاحبنظران اقتصادی سوم تا پنجم آبان ماه در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار می‌شود.

تعادل بخشی در رابطه بخش انرژی با مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تسهیل زمینه‌های صادرات انرژی و کالا‌های نهایی مرتبط با حوزه نفت و گاز، ایجاد ارزش افزوده و جذابیت‌های لازم برای کلیه ذی نفعان این صنعت بزرگ و راهبردی و همچنین افزایش مطلوب برای سرمایه گذاران خارجی را می‌توان از دیگر اهداف برگزاری این رویداد نام برد.

این نمایشگاه به منظور لزوم و تطابق فعالیت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اهداف کلان و بالادستی و تحقق رویکرد «اقتصاد دریامحور» مورد تایید مقام معظم رهبری و تقویت فعالیت‌های حوزه مهم انرژی، بازشناسی ظرفیت‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری، بومی سازی و رشد توان داخلی، ارائه توانمندی‌های بازار‌های مالی در تامین مالی برای اجرای طرح‌های جدید برگزار می‌شود.

افزایش کارآمدی و بهره وری و ایجاد ارزش افزوده در تولیدات حوزه انرژی، تقویت رویکرد صادرات محور، تسهیلگری در فعالیت‌های مرتبط با انرژی‌های تجدید پذیر و تجدید ناپذیر، توسعه مبتنی بر الزامات زیست محیطی و تقویت نقش و جایگاه شرکت‌های دانش بنیان از دیگر اهداف و برنامه‌های این رویداد است که به منظور ترسیم راهبرد‌های نو و فعالیت‌های آتی در این حوزه به آن توجه شده است.

نگاه جامع و کلان همراه با حضور تمامی ذینفعان این زیست بوم در سال «حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» ضرورت مهمی است که برگزارکنندگان رویداد به آن نظر داشته و دستیابی به دستاورد‌های قابل توجه در این عرصه راهبردی را انتظار دارند.

در این رویداد علاوه بر بخش نمایشگاهی، ده‌ها پنل، سخنرانی و نشست علمی و تخصصی نیز برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت این رویداد تخصصی به نشانی ifeex.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۸۱۷۹۷۹۰-۰۲۱ مجری برگزاری اين رویداد تماس بگيرند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.