افق‌های روشن بندر آفتاب و ادامه مسیر توسعه و آبادانی کیش با پشتیبانی لجستیک در حوزه‌های عمرانی، حمل و نقل گردشگری و تجاری در کریدور دریایی کیش به آفتاب و بالعکس ترسیم شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، علیرضا تقوی افزود: شرکت گروه سرمایه گذاری کیش در سال۱۳۷۸ با هدف ایجاد بستر توسعه برای اجرای پروژه‌های زیربنایی و صنعتی بزرگ، برای توسعه اقتصادی و تجاری در جزیره کیش و همچنین در غرب استان هرمزگان و شرق استان بوشهر و جنوب استان فارس تشکیل شد.

وی گفت: بندر آفتاب در فاصله ۱۸کیلومتری از جزیره کیش و در بین روستاههای گرزه و کالت از توابع بخش شیبکوه شهرستان بندر لنگه در غرب استان هرمزگان، با مساحت ۵۰هکتار قرار دارد و به عنوان نزدیکترین نقطه به جزیره کیش شناخته می‌شود.

تقوی گفت: همجواری این بندر با منطقه آزاد کیش و منطقه پارس جنوبی بر اهمیت اقتصادی آن افزوده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری بندر آفتاب گفت: یک اسکله تجاری به طول ۹۰متر، دو اسکله رورو با شیب متفاوت پهلوگیری از امکانات این بندر است.

تقوی گفت: بندر آفتاب اولین بندر ایران است که با سرمایه گذاری بخش کامل خصوصی ساخته شده و با اعمال مدیریت ویژه، سهولت
و ارزانی خدمات را به شناور‌ها و صاحبان کالا ارائه می‌دهد.

وی افزود: بندر آفتاب در قلب خلیج فارس واقع شده و برای دسترسی به بنادر خلیج فارس و مراکز اقتصادی استان‌های بوشهر، هرمزگان و فارس دارای بهترین موقعیت جغرافیایی است.

تقوی با اشاره به اینکه بندر آفتاب از نظر موقعیت مکانی و بستر دریا امکان توسعه و تبدیل شدن به یک بندر تجاری، مسافری و تفریحی را دارا است گفت: بندر آفتاب دارای یکی از عمیق‌ترین حوضچه‌های آرامش برای پذیرش انواع شناور‌ها در استان هرمزگان است.

یک ترمینال مسافری به وسعت ۵۲۰۰مترمربع، یک ترمینال کانتینری به ابعاد ۲۵۰×۲۵۰ متر و انبار سرپوشیده به وسعت ۵۶۰۰متر مربع، آب شیرین قابل دسترسی در بندر توسط لوله، مهمانسرا، تعمیرگاه و پارکینگ‌های کامیون و سواری، وی افزود، طول کانال ۲۰۰۰ متر، عرض ۱۲۰متر و عمق آن ۸متر در حداقل جزر آب از دیگر بخش‌های این بندر است.

حوضچه با عمق ۵.۵متر در حداقل جزر و به مساحت ۱۶هکتار قادر به پذیرش شناور‌هایی با آبخور ۵متر، اداره گمرک، اداره بنادر مستقر در بندر آفتاب، انبار‌های روباز و سرپوشیده، نرخ ترجیحی و عوارض بندری و انبار‌ها در مقایسه با بنادر همجوار نیز از دیگر امتیازات و ویژگی‌های این بندر است.

علیرضا تقوی افزود: شهرک صنعتی آفتاب متعلق به گروه سرمایه گذاران کیش، با ۸۴هکتار زمین و در حال آماده سازی برای استفاده از کاربری‌های فرآوری محصوالت معدنی، بسته بندی مواد غذایی، مصالح ساختمانی، صنایع دریایی، محصوالت شیالتی و صنایع نفت و گاز است.

لطفی زاده مدیر شرکت کشتی رانی بندر آفتاب نیز گفت: شرکت کشتیرانی آفتاب وابسته به گروه سرمایه گذاران کیش، دارای ۳فروند لندی کرافت بوده و روزانه با ۱۵سرویس، مبادرت به حمل خودرو‌های سبک و سنگین و انواع کال‌های مصرفی ساکنین و کال‌های سرمایه‌ای فعالین اقتصادی در جزیره می‌کند.

وی افزود: شناور مسافری تندرو با ظرفیت ۸۰نفر و روزانه ۲سفر بین جزیره کیش و بندر آفتاب اقدام به حمل مسافرین محترم در کمتر از نیم ساعت می‌کند.

لطفی زاده گفت: معدن ژرف پی آفتاب وابسته به گروه سرمایه گذاران کیش، با تولید روزانه ۱۰۰۰تن شن و ماسه مرغوب و استاندارد و ارسال برای مصرف در پروژه‌های عمرانی جزیره کیش است.

شرکت فناوری‌های بتنی بهده وابسته به گروه سرمایه گذاران کیش، در محدوده بندر آفتاب قرار دارد و تولید کننده انواع قطعات بتنی و پریورس، برای طرح‌های بندر آفتاب و تامین نیاز طرح‌های عمرانی در کیش است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.