شاخصه‌های اقتصادی کشور باید به سمت منافع ملی حرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مناطق آزاد، سعید محمد در همایش بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی گفت: بانک و بورس و بیمه عرصه جنگ اقتصادی ما با دشمن است و فعالان اقتصادی باید بدون در نظر گرفتن منافع جزیره‌ای، منافع ملی را در نظر بگیرند که با بهبود معیشت مردم، تاب آوری کشور نیز افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان، افزود: هر چند تحریم‌های سختی بر ملت ایران تحمیل شده، اما بسیاری از مشکلات اقتصادی، ناشی از عملکرد منفعت طلبانه و نادرست فعالان بخش دولتی و خصوصی است که باید این فرآیند‌ها در راستای منافع ملی اصلاح شوند.

وی با بیان اینکه برای هر کدام از مناطق آزاد کشور، برنامه و راهبرد مشخصی تدوین شده است، گفت: بیش از ۱۵۰ فرصت سرمایه گذاری در سایت دبیر خانه مناطق آزاد بارگذاری شده و سرمایه گذاران می‌توانند از این فرصت‌های سرمایه گذاری استفاده کنند.

سعید محمد افزود: هر چند که ما در مناطق آزاد در زمینه‌های تجارت و تولید به شاخص‌های مورد نظر نرسیدیم، اما برنامه ما رسیدن به نسل هفتم مناطق آزاد، یعنی مناطق آزاد دیجیتال است که به همین منظور تکمیل فرایند‌های دیجیتال را در دستور کار قرار داده ایم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد، افزود: برای رسیدن به نسل هفتم مناطق آزاد، راه اندازی بانک آفشور (فرا ساحلی)، تاسیس بانک اقتصادی ریالی، راه اندازی بورس بین الملل، راه اندازی مناطق آزاد مشترک با همسایگان و صرافی‌های دیجیتال در مجموعه‌های اقتصادی دولت در حال پیگیری است و با گذراندن این فرایند‌ها، نقش آفرینی مناطق آزاد کشور در همه‌ی حوزه‌ها بیشتر خواهد شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نیز گفت: حذف بوروکراسی‌های پیچیده‌ی اداری از مهمترین اهداف ماست و سرمایه گذاران بتوانند در فرآیندی ساده و روان در این جزیره سرمایه گذاری کنند و وقت و انرژی خود را برای بهبود کیفیت کالا و خدمات خود صرف کنند.

آقای ناصر پور معاون نظارت بر بورس و اوراق بهادار کشور نیز گفت: کشور ما از نظر تنوع نهاد‌های مالی در سطح قابل قبولی قرار دارد و سازمان بورس و اوراق بهادار علاوه بر توسعه‌ی نهادهاو ابزار‌های مالی، بهبود کیفیت را نیز در نظر گرفته و بورس بین الملل نیز بعد از بررسی همه‌ی جوانب راه اندازی خواهد شد.

آقای دلیری مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز با تاکید بر اقتصاد دانش محور گفت: دنیا در زمینه‌های خدمات، تولید و نقل و انتقالات مالی به سمت دیجیتال شدن پیش می‌رود و ما هم برای عقب نماندن از تکنولوژی، باید زیرساخت‌ها را متحول کنیم زیرا جوانان مستعدی داریم که با هفت هزار شرکت دانش بنیان در حال خدمات رسانی هستند.

ستار هاشمی، معاون فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: بهره وری سرمایه و نیروی کار، مهمترین عوامل رشد اقتصادی هستند و استفاده از ظرفیت فناوری در راستای اقتصاد مقاومتی، ضمن کاهش قیمت، موجب بهبود کیفیت می‌شود و ما نیز ناچاریم ساز و کار‌های سنتی را کنار بگذاریم و به سمت فناوری و زندگی هوشمند برویم که دستاورد آن، بهبود کیفیت زندگی و توسعه‌ی پایدار است.

سوداگران، مدیر فناوری اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه سامانه شفافیت در منطقه آزاد کیش راه اندازی شده است، گفت: در این سامانه، ۱۶ بخش مختلف بارگذاری شده و فعالان اقتصادی و همه مردم می‌توانند با ورود به سامانه‌ی شفافیت، به همه اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.