هر دانش آموز یک مهارت

 هردانش آموز یک مهارت٫ آغاز طرحی از جزیره کیش که تحولی در نظام آموزشی کشور است.

  غنی سازی بنیه فرهنگی همواره یکی از دغدغه های سازمان منطقه آزاد کیش در سه سال گذشته بوده است.
در این راستا با تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن بررسی شیوه های آموزشی٫ کارشناسان و صاحب نظران حوزه های آموزشی و مهارتی میزان اشتغال و نیاز امروز جامعه به مشاغل مختلف را مورد بررسی قرار دادند.
طرح هر دانش آموز یک مهارت حاصل خرد جمعی و تعامل خوب سازمان منطقه آزاد کیش با سازمانهای مهارتی و آموزش و پرورش کیش است. در این طرح هر دانش آموز در دوره دبیرستان در هر سال یک مهارت می آموزد تا همزمان با فارغ التحصیلی و اخذ مدرک دیپلم٫ گواهی پایان دوره شش مهارت را هم دریافت کند.
دکتر مونسان در بیان مزیت های این طرح که به صورت آزمایشی در سال تحصیلی 94-95 درکیش به اجرا در آمد گفت: خود اتکایی و افزایش اعتماد به نفس در بین جوانان یکی ویژگیهای اجرای این طرح است.
وی افزود: دختران و پسران پس از فراغت از دوران تحصیل می توانند با استفاده از این مهارتها به کسب در آمد از مسیر صحیح بپردازند که این امر ضمن تامین نیاز جامعه به مشاغل مهارتی٫ سلامت اخلاقی و رشد و توسعه را در پی دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه مدارس مهمترین پایگاه تربیت نسل جدید هستند تاکید کرد: آنچه در دنیای امروز  از اهمیت بالایی برخوردار است تربیت جوانان در همه ابعاد و توانمند سازی فرزندانمان است. اینکه دانش آموزان بتوانند از عهده امور خود در عنفوان جوانی بر آیند علاوه برکاهش دغدغه خانواده ها٫ پویایی و نشاط جامعه را افزایش داده و بخش زیادی از مشکلات اشتغال امروز جامعه با خود اتکایی و کار آفرینی جوانان رفع خواهد شد.
طرح هر دانش آموز یک مهارت به صورت پایلوت در سال تحصیلی گذشته در برخی مدارس کیش اجرایی شد و در سال تحصیلی 95-96 نیز در تمام دبیرستانهای کیش اجرا می شود.
در این طرح 23 مهارت در قالب مهارت های فنی  و حرفه ای تعریف شده است که دختران هر سال یک مهارت در رشته هایی مانند عکاسی دیجیتال٫ طراحی روی پارچه و چرم٫ هنرهای زندگی٫ حسابداری و... می آموزند.
دانش آموزان پسر نیز در رشته هایی مانند تعمیرات موبایل و کامپیوتر٫ نجاری حرفه ای٫ نجاری هنری٫ لوله کشی ساختمان و... مهارت کسب می کنند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.