اجراي طرح هر دانش آموز يک مهارت در کيش

 در اين طرح هر دانش آموز در دوره دبيرستان در هر سال يک مهارت را فرا مي گيرد تا همزمان با فارغ التحصيلي و اخذ مدرک ديپلم٫ گواهي پايان دوره شش مهارت را هم دريافت کند.
مدير عامل سازمان منطقه آزاد کيش در بيان مزيت هاي اين طرح که به صورت آزمايشي در سال تحصيلي 94-95 درکيش اجرا شد اظهار داشت: خود اتکايي و افزايش اعتماد به نفس در بين جوانان يکي از ويژگيهاي اجراي اين طرح است.
مونسان  افزود: دختران و پسران پس از فراغت از دوران تحصيل مي توانند با استفاده از اين مهارتها به کسب در آمد از مسير صحيح بپردازند که اين امر ضمن تامين نياز جامعه به مشاغل مهارتي٫ سلامت اخلاقي و رشد و توسعه را در پي دارد.
وي با بيان اينکه مدارس مهمترين پايگاه تربيت نسل جديد هستند تاکيد کرد: تربيت جوانان در همه ابعاد و توانمند سازي فرزندانمان اهميت فراواني دارد که علاوه بر کاهش دغدغه خانواده ها٫ پويايي و نشاط جامعه را افزايش داده و بخش زيادي از مشکلات اشتغال امروز جامعه با خود اتکايي و کار آفريني جوانان رفع خواهد شد.
طرح هر دانش آموز يک مهارت به صورت آزمايشي در سال تحصيلي 94 - 95 در برخي از مدارس کيش اجرا شد و در سال تحصيلي 95-96 نيز در تمام دبيرستانهاي کيش اجرا مي شود.
در اين طرح 23 مهارت در قالب مهارت هاي فني  و حرفه اي تعريف شده  که دختران ، هر سال يک مهارت در رشته هايي مانند عکاسي ديجيتال٫ طراحي روي پارچه و چرم٫ هنرهاي زندگي و حسابداري  مي آموزند.
دانش آموزان پسر نيز در رشته هايي مانند تعمير تلفن همراه  و کامپيوتر٫ نجاري حرفه اي٫ نجاري هنري و لوله کشي ساختمان  مهارت کسب مي کنند

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.