مساجد جزیره کیشو معماری چشم نواز آثار تاریخی

 مساجد از گذشته های دورهمواره مکانی برای احیای تفکر دینی ،تقویت انسجام اجتماعی ،وحدت دینی بوده اند ومسلمانان در هر دوره و عصر تاریخی سعی کرده اند مساجدی زیبا وبا معماری چشم نوازی بسازند تا محلی برای عبادت مومنان خداپرست باشد.

 

 به گفته رفیعی کارشناس میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش : آثار بدست آمده از شهر تاریخی حریره در جزیره کیش معرف حضور مسلمانانی با تمدن و فرهنگ غنی اسلامی در این جزیره است.
وی افزود:بر اساس کاوش های انجام شده در این جزیره مسجدی تاریخی به مساحت 2000متر مربع و با معماری دوره سلجوقیان از شهر تاریخی حریره در شمال جزیره کیش بدست آمده است که دارای 72 ستون ،یک مناره و چهار محراب است.
کارشناس میراث فرهنگی جزیره کیش همچنین به دو مسجد تاریخی ماشه و مسجد تاریخی امیر (ع) در شمال شرقی جزیره کیش اشاره کرد و افزود: این دو مسجد مربوط به دوره قاجار است که با مرمت های انجام شده مسجد امیر (ع) میزبان نمازگزاران جزیره کیش و مسجد ماشه در حال مرمت وبازسازی است.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی امام جمعه کیش گفت: در حال حاضردر حدود 10 مسجد فعال در جزیره کیش وجود دارد وساخت همین تعداد مسجد با توجه به نیاز مردم  وگردشگران در دستور کار است.مسجد خاتم الانبیاء(ع)،امام حسن(ع) و مسجد امیر(ع) و مسجد نور مسجد برادران اهل تسنن جزیره کیش از بزرگترین مساجد کیش هستند.
مسجد خاتم الانبیاء(ع)در شمال غربی جزیره کیش واقع شده واز مهم ترین بناهای مذهبی کیش به شمار می رود و نمازهای جماعت و جمعه در این مسجد برگزار می شود.
مسجد امام حسن(ع)با طراحی منحصربه فرد در شهرک مسکونی صدف واقع شده ومیزبان پنج شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس است.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.