جلسه ستاد احياي امر به معروف در کيش

 سومین جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کیش برگزار شد.

 

در این نشست که به میزبانی  سپاه کیش برگزار شد، روسای کارگروه ها به بیان گزارش هایی از رعایت امر به معروف و نهی از منکر در ارگان ها و سازمان های کیش پرداختند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش در این نشست و در جمع بندی ارزیابی های انجام شده در خصوص اداره ها و سازمان های کیش گفت: در این بررسی ها هم نقاط ضعف  و هم نقاط قوت دیده شد.سرهنگ صنعتکاران مهمترین نتایج بررسی ارگان های کیش را شرکت کم رنگ کارکنان در نماز جماعت، ریخت و پاش های نامتعارف، وضع حجاب، بروکراسی های طولانی و  نامنظم، نامشخص بودن محتوا و کم رنگ شدن فعالیت های فرهنگی، موازی کاری فعالیت های فوق برنامه و  نبود شورای امر به معروف و نهی از منکر در همه ارگان های کیش برشمرد.
وی در ادامه از راه اندازی شبکه ارشاد در اداره ها و جوامع جزیره کیش خبر داد تا موضوع امر به معروف و نهی از منکر ، بيشتر ازگذشته مورد توجه قرار گيرد.
در ادامه این جلسه بررسی ساختار ، ظرفیت های قانونی، ترکیب اعضا و  وظایف تعیین شده در قانون برای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر بررسی شد.
دهقان، مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش هم در این جلسه با بیان اینکه طرح عفاف و حجاب را به زودی در جزیره کیش آغاز می کنیم، از تهیه و توزیع  بسته های فرهنگی در پنج نقطه جزیره با تمرکز بر مدارس، مهدهای کودک و مراکز آموزشی خبر داد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کیش هم در این نشست در خصوص تولید برنامه هایی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر گفت: در رسانه ملی تهیه و تولید برنامه ها با همه محورها و جوانب امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار است و   در جزیره کیش هم به تازگی پخش برنامه ای در سیمای کیش با موضوع دغدغه های جوانان آغاز شده است.
محمد قاریان پور افزود: تهیه و پخش برنامه ها در صدا و سیما بر اساس اولویت هایی است که در نتیجه بررسی های وضع فرهنگی جزیره تعیین می شود تا بتوان بر اساس میزان اهمیت این اولویت ها، برنامه سازی مناسب را در دستور کار قرار  داد.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر جزیره کیش هم  با بیان اینکه اولویت اصلی کار در شورای کیش باید مساله حجاب باشد گفت: این موضوع باید به صورت جدی  و با برنامه ریزی های متنوع و جذاب فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با درخواست تکمیل شدن گزارش ها از فعالیت های کارگروه ها در اداره های کیش افزود: موضوع اعتیاد به مواد مخدر هم در جزیره  در حال گسترش است و  این موضوع هم از اولویت های مهم محسوب می شود.
در پایان این مراسم دیگر اعضای شورا هم به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص نحوه فعالیت، ساختار قانونی شورا و  نحوه عمل کارگروه ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.