نماز جمعه 4 تیر 95 و سخنان خطیب نماز جمعه جزیره کیش حجت الاسلام دکتر علیدادی (مگر می شود جایی بهشت خانواده ها باشد اما دود قلیان ها خفه اش کند؟ مگر ‏می شود جزیره زیبای کیش خوانده شود اما دود قلیان ها تمام اکسیژن و زیبایی آن را هدف قرار ‏دهد؟) سرآغاز و نقطه شروع تصمیم گیری جمع آوری قلیان از سطح جزیره کیش بود و پس از آن تشکیل جلسه مسئولان جزیره کیش در جهت حذف قلیان از این جزیره و مصاحبه های این مسئولان طی این مدت، کیش را به سمت شهر بدون قلیان نزدیک کرد.

نماز جمعه 4 تیر 95 و سخنان خطیب نماز جمعه جزیره کیش حجت الاسلام دکتر علیدادی (مگر می شود جایی بهشت خانواده ها باشد اما دود قلیان ها خفه اش کند؟ مگر ‏می شود جزیره زیبای کیش خوانده شود اما دود قلیان ها تمام اکسیژن و زیبایی آن را هدف قرار ‏دهد؟) سرآغاز و نقطه شروع تصمیم گیری جمع آوری قلیان از سطح جزیره کیش بود و پس از آن تشکیل جلسه مسئولان جزیره کیش در جهت حذف قلیان از این جزیره و مصاحبه های این مسئولان طی این مدت، کیش را به سمت شهر بدون قلیان در مجامع عمومی نزدیک کرده است.

 

برچیدن بازار قلیان و دود از مجامع عمومی کار فوق العاده مفید و پسندیده است که اگر در جزیره کیش به مرحله اجرا نزدیک شود یک گام مثبت و به یاد ماندنی خواهد بود.

 

از بخش مثبت و عالی جمع آوری قلیان که ضامن سلامتی عمومی جامعه است که چشم پوشی کنیم و به آن سوی ماجرا هم نگاهی داشته باشیم به صاحبان و نیروهای شاغل در این کافی شاپ ها برخورد می کنیم.

 

افرادی که مطمئینا زمان درخواست و اخذ مجوز تمامی مراحل اخذ مجوزشان به صورت قانونی سیر شده و طبق قانون این اصناف مجوز عرضه قلیان به مشتری را در اختیار داشته اند، به همین سبب با هزینه های زیاد دکوربندی و خرید وسایل بعضا گران قیمت محل کار خود را آماده پذیرایی از مشتریان کرده و هر کدام حداقل یک تا 5 کارگر مشغول به کار در مجموعه خود دارند.

 

مطمیئنا پس از جمع آوری قلیان ها شاهد جمع آوری حداکثری این کافی شاپ ها و قهوه خانه های سنتی خواهیم که در کنار آن شاهد بیکار شدن حداقل 300 تا 700 نفری کارگران شاغل در این مجموعه ها نیز خواهیم بود.

 

حال جای سوال اینجاست که با جمع آوری قلیان و ریزش قابل پیش بینی حداقل 70 درصدی مشتریان این مجموعه ها، خسارت وارد شده به این مشاغل چطور جبران خواهد شد؟

 

آیا در کنار جمع آوری قلیان فکری به حال صاحبان این مشاغل و کارگران شاغل در این مجموعه ها هم شده یا مسئولان امر با این تفکر که پس از جمع آوری قلیان کارمان تمام شده به مساله بیکاری و ضرر مالی این افراد توجهی نخواهند کرد؟

 

زمانی که این اشخاص اقدام به برپایی کافی شاپ و قهوه خانه کرده بودند مجوز قانونی داشته و گامی خارج از چهارچوب قانون برنداشته بودند و حال که تصمیم و اجبار به جمع آوری قلیان و بعضا جمع آوری شغلشان است باید فکری به حال جبران ضرر ناشی از این اقدام کرد .

 

حال باید دید مسئولان مربوطه همانقدر که به فکر جمع آوری قلیان ها در سطح جزیره کیش هستند و کاملا عجولانه بر تصمیم خود تکیه کرده اند، به فکر آسیب های اقتصادی و اجتماعی پس از آن نیز بوده و به این مسایل فکر کرده اند؟ به ضربه سنگینی مالی و شغلی که به این اشخاص وارد می شود چطور؟ آیا راه حلی برای این مساله ارائه شده یا تنها تفکر موجود جمع آوری هر چه زودتر قلیان از سطح مجامع عمومی جامعه است؟

 

نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات زیر همین متن ارسال نمایید.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.