خطبه های نماز جمعه

حضرت امام جعفر صادق با ارائه خطوط فکري و تربيت شاگردان برجسته ،اسلام واقعي را به جامعه معرفي کردند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، امام جمعه موقت کیش با تسلیت ایام شهادت پیشوای ششم شیعیان، امام جعفر صادق (ع) به محبان خاندان عصمت و طهارت (ع) گفت:عمده مسائل فقه امامیه از امام جعفر صادق (ع) به دست ما رسیده است و آن امام همام با تربیت و ارائه خطوط فکری به شاگردانشان اسلام راستین را به همگان معرفی کردند.
حجت الاسلام سیدین افزود:درگیری ها و کشمکش های بنی امیه و بنی عباس و جنگ قدرت میان آنها ،زمینه و فرصت مناسبی را برای  امام جعفر صادق (ع) فراهم کرد و آن امام همام توانست با استفاده از این فرصت مناسب ، اسلام و فقه آن را از دیدگاه اهل بیت(ع) معرفی نموده وبا تربیت شاگردان بسیار و برجسته حیات تازه ای به اسلام ومسلمین ببخشد و فرهنگ ناب تشیع را که از متن اسلام محمدی و علوی نشات گرفته بود به جهانیان معرفی کند.
وی با اشاره به سخنان پیشوای ششم شیعیان در خصوص اهمیت فریضه نماز در دین مبین اسلام گفت:نماز ستون دین اسلام و موجب همدلی و وحدت میان مسلمانان است و اگر درجامعه ای به نماز اهمیت داده شود آن جامعه در مسیر رشد و تعالی قرار خواهد گرفت.
امام جمعه موقت کیش در بخش دیگری از سخنان خود به میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) وآغاز دهه کرامت اشاره کرد وگفت:دهه کرامت فرصت مناسبي برای تقویت معارف دینی است.
حجت الاسلام سیدین با اشاره به اینکه از روز میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری شده افزود: ایران اسلامی افتخار میزبانی دو فرزند گرامی امام هفتم امام موسی کاظم(ع) را دارد که حضور پرخیر و برکت امام رضا (ع) و خواهر مکرمه ایشان در مشهد و قم فرصت مهمی برای ملت ایران در جهت تقویت و شناخت بیشتر معارف دین اسلام است.
خطیب جمعه کیش در پایان سالگرد درگذشت مجاهد نستوه و استاد اخلاق آیت الله مشکینی (ره) و شهادت آیت الله شبخ فضل الله نوری را گرامی داشت.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.