کشف بیش از 1700 کیلوگرم مواد خوراکی غیر بهداشتی

 بیش از 1700 کیلوگرم مواد خوراکی غیر بهداشتی کشف و از چرخه مصرف خارج شد.

 رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: در بازدید های کارشناسان بهداشت محیط در تیرماه سالجاری در مجموع یک هزار و 788 کیلوگرم مواد خوراکی غیربهداشتی و تاریخ گذشته کشف و از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.
بیش از 1700 کیلوگرم مواد خوراکی غیر بهداشتی کشف و از چرخه مصرف خارج شد.
دکتر محمدرضا رضا نیا گفت : نظارت بر فعالیت صنوف تهیه و توزیع مواد خوراکی و انجام بازدیدهای بهداشتی از جمله وظایف و ماموریت های واحد بهداشت محیط این مرکز است که به صورت مستمر انجام می شود.
وی با اعلام اینکه در تیرماه امسال 325 مورد بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی در سطح شهر صورت گرفته افزود: 37 مورد نمونه برداری نیز از مواد خوراکی مشکوک به عمل آمده است .
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با تاکید بر اهمیت نظارت بر واحدهای نانوایی در جزیره گفت: این واحدها نقش مهمی در تامین و ارتقای سطح سلامت مردم دارند از این رو در گشت های مشترک و فردی این مراکز توسط بازرسان بهداشت محیط 21 مورد نمونه برداری نان در این ماه انجام شد.
وی گفت: در بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط درمجموع یک هزا رو 788 کیلوگرم مواد خوراکی غیربهداشتی و تاریخ گذشته کشف از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.
دکتر رضا نیا تصریح کرد: با افرادی که اقدام به عرضه مواد خوراکی غیربهداشتی می کنند بدون مماشات برخورد قانونی صورت می گیرد.
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش اضافه کرد: در بازدیدهای انجام شده تعداد 5 مرکز تهیه و توزیع مواد خوراکی که اصول و مقررات بهداشتی را رعایت نکردند به مراجع قضایی معرفی شدند.
دکتر رضانیا گفت: پنج تیم نظارتی به طور مستقیم کار نظارت و بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را بر عهده دارند .
به گفته رئیس مرکز توسعه سلامت کیش، بازدیدهای دوره ای از مراکز توزیع مواد غذایی و خوراکی همچنان ادامه خواهد داشت

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.