ارائه خدمات درمانی ارزان و موثر بیماری هپاتیت در ایران

 خدمات درمانی ارزان و موثر بیماری هپاتیت  به میزان کمتر از دو هزار دلار در ایران برای بیماران داخلی و کشورهای همسایه منطقه ارائه می شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به کاهش شیوع هپاتیت C از ۱۸ به نیم درصد در 10 سال گذشته و ابتلای 250 هزار نفر به این بیماری، گفت: در ایران از سال 76 شروع به بررسی خون‌های اهدایی به سازمان انتقال خون از نظر ابتلا به هپاتیت C کردیم که به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم اگر کسی قبل از این سال خون دریافت کرده است جهت اطمینان آزمایش هپاتیت C بدهد.
علویان گفت: بیماری هپاتیت نوع C بیشتر در معتادان تزریقی، بیماران دیالیزی، هموفیلی و تالاسمی وجود دارد که با توجه به برنامه های کاهش آسیب، کنترل معتادان و تبدیل اعتیاد تزریقی پر خطر به متادول، انتقال این بیماری در معتادان تزریقی نیز متوقف شده است.
وی افزود: تعهد بسیاری از کشورها در دنیا ریشه کنی بیماری هپاتیت C  تا سال 2030 است اما با توان متخصصان داخلی و توجه به صنایع دانش بنیان محققان کشورمان توانسته اند داروهایی با اثرگذاری صد درصد برای درمان هپاتیت C تولید کنند.
مؤید علویان با تاکید بر اینکه این دارو در کشور های دیگر با قیمت هایی بالا ارائه می شود بیان کرد: بیمار باید در یک دوره درمان در کشورهای اروپایی بیش از 30 هزار دلار هزینه کند اما در کشورمان این میزان به کمتر از تنها دو هزار دلار رسیده که تاثیر صد درصدی در درمان بیماری دارد.
رئیس شبکه هپاتیت کشور گفت :  شیوع بیماری هپاتیت به ویژه هپاتیت C  در کشورهای منطقه به ویژه در کشورهایی همچون عراق، آذربایجان، کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، تاجیکستان، پاکستان و افغانستان زیاد است و با توجه به امکانات ارزان و خوبی که در کشورمان فراهم شده است، ایران می تواند میزبان خوبی برای درمان این بیماری باشد.
علویان افزود: درمان موثر و ارزان هپاتیت در ایران به ویژه مناطق ازاد کشور همچون جزیره کیش به علت  امکانات درمانی عالی، عدم نیاز به ویزا و حمل و نقل ارزان و راحت می تواند توسعه توریسن درمانی را به دنبال داشته باشد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.