به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش بمناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار، مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه جزیره کیش با حضور خبرنگاران محلی در محل دفتر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش بمناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار، مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه جزیره کیش با حضور خبرنگاران محلی در محل دفتر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش برگزار شد.

بر پایه این گزارش، در این مراسم محمدحسن جهان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش ضمن تبریک فرا رسیدن هفدهم مردادماه، سالروز شهادت خبرنگار شهيد صارمي و روز خبرنگار در سخنانی گفت: خبرنگاران مهمترين عناصر ايجاد احساس امنيت در جامعه هستند.
جهان با اشاره به این مطلب که خبرنگاران چشم بینا و زبان صادق مردم هستند تاکید کرد: کساني که قلم مي زنند نسبت به ساير اعضاي جامعه بايد تقدم داشته باشند و مشکلات جامعه يا هر چيز ديگري را به دقت منعکس و به موقع اطلاع رساني کنند.
وی مسئولیت خبرنگاری را بسیار مهم و حساس دانست و یادآور شد: خبرنگاران در قبال هر مطلبي که مي‌زنند در پيشگاه خدا و مردم مسئول هستند بنابراين خبرنگاران بايد توجه داشته باشند که چه مي‌نگارند.
وی در ادامه با تقدیر از خبرنگاران محلی کیش در راستای ماموریت ها و اقدامات پیشگیرانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش خاطرنشان کرد: امروز اصحاب رسانه در کیش خط شکن جبهه فرهنگی هستند و اقدام و عمل خوب این عزیزان در امر پیشگیری از اعتیاد نشانگر پیروزی در این کارزار نبرد جنگ نرم است.
جهان افزود: اگر زیبایی قلم و قدم های شما در جبهه فرهنگی نباشد احدی نمی تواند کاری انجام دهد، زیرا به قلم های شما خون شهدا تزریق شده است.
جهان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش با درخواست از خبرنگاران برای بیان ایده ها و نظرات بعنوان اعضای اتاق فکر این شورا گفت: از اصحاب رسانه و مطبوعات جزيره کیش انتظار داريم تا با ادامه همکاري دلسوزانه خود با شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در راستاي ارتقا آرامش و امنيت در جامعه بکوشند و با پیشنهادهای ارزنده خود در این جهاد بزرگ سهیم باشند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش همچنین بر زیبایی قلم خبرنگاران و شفافیت دوربین ها در بیان واقعیت های جامعه، آگاه سازی و شفاف سازی و به تصویر کشیدن رویدادها تاکید کرد.
محمدحسن جهان با بيان اينکه موادمخدر، آسيب ها و تهديدات بسياري براي جامعه دارد گفت: بسياري از جرايم، مشکلات و معضلات جامعه ما به موادمخدر و معضل اعتياد بر مي گردد.
این مقام مسئول در ستاد مبارزه با موادمخدر در ادامه به گسترش مواد مخدر جدید به شکل های متفاوت با تبلیغ از سوی سودجویان در آرایشگاه، باشگاه های ورزشی و مراکز تفریحی هشدار داد.
وی در بخش بعدی سخنان خود به بیان اهم اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش در سال جاری پرداخت و این اقدامات را دارای رویکرد اجتماعی عنوان کرد.
 جهان در این خصوص تصریح کرد: در مبارزه با موادمخدر رویکرد جدیدی در این شورا با عنوان اجتماعی کردن و تلاش برای مشارکت حداکثری مردم و سازمان های مردم نهاد در این زمینه اتخاذ شده است.
وی اضافه کرد: برای ‏اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر نمی‌توان به ابزارهای امنیتی، برخورد انتظامی و قضایی اکتفا کرد، ‏بلکه لازم است خود مردم و دستگاه ها و اصحاب رسانه نیز در خط مقدم مبارزه قرار بگیرند و در این راه به کمک شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر بیایند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش تنها راه مبارزه با معضل اعتیاد را اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی دانست و در این خصوص بیان داشت: باید ‏فرهنگ سازی به حدی گسترش يابد که مردم خود به صحنه بیایند و مردم هم به این باور برسند که تنها راه کاهش آسیب های موادمخدر، اجتماعی کردن آن و روش های پیشگیرانه و حضور و مشارکت مردم در این مسیر است.
محمدحسن جهان در ادامه افزایش دو واحد درسی با موضوع مهارت های زندگی با رویکرد پیشگیری از اعتیاد، در دانشگاه ها، آموزش ۲۰۰ نفر از معلمان آموزش و پرورش، برگزاری دوره های مربیگری برای ۵۰ نفر از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف و استفاده از آن ها در مدارس در قالب سفیران پاک، آموزش تعدادی از بهبودیافتگان موادمخدر، آموزش مربیان مهدهای کودک و مربیان پیش دبستانی، آموزش مربیان باشگاه های ورزشی در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را از برنامه های سال جاری این شورا ذکر کرد.
جهان همچنین با بیان افزایش بیش از 50 درصدی انواع کشفیات موادمخدر در 4 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته گفت: به حول و قوه الهی برخورد با سوداگران مرگ در مبادی ورودی با تلاش ماموران انتظامی و دریابانی کیش ادامه دارد و تشدید اقدامات کنترلی پلیس در سال جاری  عرصه را بر سوداگران مرگ تنگ تر کرد.
جهان در ادامه از تجهیز ورودی بندرگاه کیش به دستگاه کنترلی ایکس ری خودرویی خبر داد و گفت: با تاکید مجدد مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش در جلسه اخیر شورا در تلاش هستیم این دستگاه تا پایان سال جاری در کیش مستقر شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرکیش در بخش پایانی سخنان خود افزود: کنترل مبادی ورودی برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کیش راهکار مناسبی برای کاهش مصرف مواد مخدر است.
گفتنی است در ادامه جلسه خبرنگاران محلی سئوالات خود در زمینه های مختلف در راستای مبارزه با موادمخدر را مطرح و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرکیش به آنها پاسخ داد.
یادآور می شود، در پایان این نشست از طرف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرکیش بمناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار، از خبرنگاران و اصحاب رسانه جزیره کیش به پاس تلاش و خدمات انجام شده در راستای پیشگیری از اعتیاد با اهداء لوح سپاس و هدیه تجلیل بعمل آمد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.