ساخت مسجد با ویژگی های منحصر بفرد در دریا

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم گرامیداشت روزجهانی مسجد از ساخت مسجد با ویژگی های منحصر بفرد در دریا خبر داد.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم روز جهانی مسجد با اشاره به جایگاه ویژه مسجد در دین گفت: مسجد دو بعد فردی و اجتماعی را در بر می گیرد که در بحث فردی محل عبادت و نماز و در بعد اجتماعی کانون فعالیت مسلمانان است.
علی اصغر مونسان افزود: در 3 سال گذشته فعالیت های عمرانی و زیر بنایی زیادی انجام گرفته است که از ضروری ترین آن تامین آب و برق منطقه بوده است.
وی با بیان اینکه توسعه مساجد از دیگر برنامه ها کمی عقب تر بود اظهار کرد: با بهره برداری از فاز نخست مصلای بزرگ کیش تلاش کردیم تا بخشی از این عقب ماندگی را جبران کنیم و بنا داریم با تمام توان آن را کامل نمائیم.
مونسان مهمترین اتفاق و بهترین خاطره را بهره برداری از فاز نخست مصلا اعلام کرد و گفت: حضور خیل عظیم نمازگزاران در نخستین روز از بهره برداری خاطره ای خوش از دوران مدیریتی من است.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش از ساخت یک مسجد با ویژگی های منحصر بفرد در دل دریا خبر داد و افزود: تا یک ماه آینده عملیات اجرایی آن در غرب جزیره آغاز می شود.
همچنین به پاس تلاش های صورت گرفته برای ساخت و توجه به مساجد از طرف نهاد امامت جمعه لوح تقدیر به مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش اهدا شد.
همچنین سند دو قطعه زمین نیز از سوی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش برای ساخت مسجد در منطقه نو بنیاد به نهاد امامت جمعه داده شد.
اجرای تواشیح توسط گروه تسنیم کیش و اهدا لوح سپاس به ائمه جماعات، خادمین مساجد و هیات امنای مساجد اهل تشیع و تسنن پایان بخش برنامه بود.
مراسم تجلیل از خادمان مساجد و نماز شب گذشته به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، نهاد امامت جمعه و با حضور مسئولان و مدیران و ائمه جمعه و جماعات در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.
مسجد امیر(ع)، خاتم الانبیاء(ع) و امام حسن(ع) و نور از بزرگترین مساجد کیش هستند.
از مساجد زیبا و قدیمی کیش می توان به مسجد جامع نور با سبک معماری ایرانی و اسلامی اشاره کرد، این مسجد در منطقه صفین واقع شده و متعلق به مسلمانان اهل سنت است، مسجد رسول اکرم (ص) از دیگر مساجد اهل سنت در کیش است.
هم اکنون 10 مسجد در جزیره کیش فعال است، مسجد ثامن الحجج و امام رضا (ع) و فاطمه الزهرا(س) نیز در حال ساخت است که این تعداد تا افق 1404 باید به 28 مسجد برسد.
پیش از ساخت مصلای بزرگ کیش که فاز نخست آن در ماه مبارک رمضان به بهره برداری رسید نماز جمعه کیش هر هفته در مسجد خاتم الانبیا (ص) اقامه می شد.
جزیره کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس است که در 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.