امام جمعه کیش: توسعه همه بخش ها باید متوازن باشد

 امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه توسعه در هر منطقه و حوزه های مختلف متوازن باشد گفت: برای رسیدن به توسعه و پیشرفت مطلوب باید با یکدیگر همکاری داشته باشیم و انرژی ها ی منفی را خنثی کنیم .

حجت الاسلام حسن علیدادی در آئین گرامیداشت روز جهانی مسجد و تجلیل از خادمان نماز و مساجد که شامگاه سه شنبه در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد به جایگاه رفیع مسجد در اسلام اشاره کرد و افزود: ممکن است مذاهب مسلمانان با هم تفاوت داشت باشد اما نقطه اشتراک همه آنها مسجد است.
وی با بیان اینکه هر کشور یا منطقه برای پیشرفت نیازمند توسعه است تاکید کرد: هر توسعه ای باید با برنامه صورت بگیرد چه بخواهیم و چه نخواهیم این توسعه انجام می گیرد.
امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه در بحث توسعه دو نگاه دینی و تمدنی در کشور وجود دارد افزود: ایران به دلیل سابقه تمدنی و فرهنگی در جهان مطرح بوده و هست و مردم ایران اهل توسعه و فرهنگ هستند بنا براین در سایه اسلام باید توسعه چند برابری داشته باشیم .
وی با بیان اینکه پیش از انقلاب با اقدامات رژیم طاغوت برنامه های توسعه ای از بین رفته بود اظهار کرد: در دوران پس از پیروزی انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی بستر برای توسعه فراهم نشد و پس از جنگ بحث توسعه مطرح شد و در دوره های مختلف در دستور کار دولت قرار گرفت.
خطیب جمعه کیش تصریح کرد: برنامه توسعه یکشبه یا یکساله اتفاق نمی افتد و هر مدیریتی متناسب با زمان، مکان، امکانات، تجهیزات و بودجه و با توجه به نیروهای موجود سهم خود در توسعه را ایفا می کند و با توجه به این موارد می توان ارزیابی کرد که چه میزان توسعه صورت گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه برای مناطق آزاد یک برنامه 20 ساله تدوین شده است گفت: در شرایط کنونی در دهه دوم این برنامه قرار داریم و تا افق 1404 باید مطابق برنامه تدوینی پیش برویم.
خطیب جمعه کیش با یاد آوری اینکه در طول خدمتم در کیش دوره های مختلف مدیریتی را تجربه کرده ام گفت: در دوران کنونی شاهد حضور مدیریتی با انگیزه، دارای عقل و درایت لازم هستیم که تلاش دارد تا با اجرای برنامه های توسعه ای عقب ماندگی های گذشته را جبران کند.
وی با بیان اینکه در برنامه 20 ساله برخی حوزه ها در توسعه دچار چاقی و لاغری شده اند اظهار کرد: برای رسیدن به توسعه مطلوب و بجای نزاع و بحث باید با یکدیگر همکاری و انرژی ها ی منفی را خنثی کنیم.
حجت الاسلام علیدادی اظهار کرد: گفته می شود سرانه مسجد برای نفر 7/8 ( هفت و هشت دهم متر) است که اگر بخواهیم آن را برای جمعیت 30 هزار نفری کیش محاسبه کنیم این سرانه حدود 4 متر می شود یعنی برای رسیدن به مطلوب فاصله داریم .
وی با توجه به طرح توسعه ای کیش و افزایش جمعیت تا افق 1404 اظهار داشت: یکی از سرانه های مذهب و دین مسجد است که باید سهم دهی متناسب با سرانه ها صورت بگیرد، اگر می خواهیم برای حوزه دین سهم تعیین کنیم و متناسب با برنامه پیش برویم باید از سایر حوزه ها عقب نمانیم.
امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه مسئولیت ها تمام شدنی است و آیندگان در مورد عملکرد ما قضاوت خواهند کرد افزود: برای کیش توسعه یافته باید علمی عمل کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مسائلی که پس از توسعه فضا و ساخت مساجد مطرح بوده این است که چگونه می توان جامعه را به سمت مسجد سوق داد و علاوه بر حضور فیزیکی اخلاق، ادب، اندیشه، صداقت و احترام را در جامعه جاری و ساری کرد بگونه ای که در یک منطقه گردشگری مسافران تحت تاثیر قرار بگیرند، این مهم نیز نیازمند برنامه ریزی فرهنگی مناسب است.
خطیب جمعه کیش فعالیت ها و اقدامات انجام شده در کیش را تحسین کرد و گفت: باید در بحث توسعه افق نگاه های خود را توسعه دهیم و تنها برای خودمان کار نکنیم.
وی به موقعیت ممتاز و مهم کیش اشاره کرد و گفت: ما در توسعه باید کیش 20 سال آینده را ببنیم که اگر اینگونه نگاه کنیم اتفافات مبارکی رخ خواهد داد.
حجت الاسلام علیدادی با تاکید بر اینکه همه سرباز نظام هستیم تاکید کرد: باید در کنار هم و برای توسعه کشور تلاش کنیم، اگر پیشرفتی در هر بخش یا منطقه ای صورت می گیرد همه خوشحال بشویم و حسادت ها را کنار بگذاریم.
همچنین به پاس تلاش های صورت گرفته برای ساخت و توجه به مساجد از طرف نهاد امامت جمعه لوح تقدیر به مدیرعامل منطقه ازاد کیش اهدا شد.
سند دو قطعه زمین نیز از سوی مدیر عامل منطقه آزاد کیش برای ساخت مسجد در منطقه نوبنیاد به نهاد امامت جمعه داده شد.
اجرای تواشیح توسط گروه تسنیم کیش و اهدا لوح سپاس به ائمه جماعات، خادمین مساجد و هیات امنای مساجد اهل تشیع و تسنن پایان بخش برنامه بود.
مراسم تجلیل از خادمان مساجد و نماز شب گذشته به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، نهاد امامت جمعه و با حضور مسئولان و مدیران و ائمه جمعه و جماعات در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.
مسجد امیر(ع)، خاتم الانبیاء(ع) و امام حسن (ع) و نور از بزرگترین مساجد کیش هستند.
از مساجد زیبا و قدیمی کیش می توان به مسجد جامع نور با سبک معماری ایرانی و اسلامی اشاره کرد، این مسجد در منطقه صفین واقع شده و متعلق به مسلمانان اهل سنت است، مسجد رسول اکرم (ص) از دیگر مساجد اهل سنت در کیش است.
هم اکنون 10 مسجد در جزیره کیش فعال است، مسجد ثامن الححج و امام رضا (ع) و فاطمه الزهرا(س) نیز در حال ساخت است که این تعداد تا افق 1404 باید به 28 مسجد برسد.
پیش از ساخت مصلای بزرگ کیش که فاز نخست آن در ماه مبارک رمضان به بهره برداری رسید نماز جمعه کیش هر هفته در مسجد خاتم الانبیا (ص) اقامه می شد.
جزیره کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس است که در 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.