عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی جزیره کیش را منطقه ای پیشگام در توسعه فعالیت های فرهنگی در کشور بر شمرد

 محمد علی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در مراسم گشایش نمایشگاه از شبی خونی تا شبیخون در کیش از فضای فرهنگی جامعه شهری کیش و پیشگامی منطقه در توسعه فعالیت های فرهنگی تقدیر کرد

 محمد علی وکیلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه فراکسیون امید در حاشیه بازدید از نمایشگاه «شبی خون تا شبیخون» این نمایشگاه را یک فرصت ارزشمند برای تجدید میثاق با آرمان های شهدا خواند و گفت: اینکه در گوشه ای از جزیره کیش خاطرات دوران دفاع مقدس برایم تداعی شود، بسیار جالب بود. خوشبختانه با دغدغه مدیران کنونی سازمان و مجموعه نیروهای فرهنگی و امام جمعه کیش برای رشد فضای فرهنگی جامعه، جزیره کیش با بهره مندی از حمایت همه جانبه مسئولان در فعالیت های فرهنگی بسیار پیش قدم است.
وی افزود: این تصور که کیش به لحاظ ساختار فرهنگی جامعه با سایر مناطق کشور تفاوت دارد کاملا اشتباه است زیرا گفتمان حاکم بر فضای فرهنگی کیش نیز همان گفتمان حاکم  بر سراسر ایران اسلامی است و در حال حاضر فضای فرهنگی مطلوب در جزیره کیش رشد روز افزون و رونق برنامه های فرهنگی و اجتماعی را در این منطقه به دنبال داشته است.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نمایشگاه «شبی خونی تا شبیخون» را در انتقال ارزشهای فرهنگی دوران دفاع مقدس و حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار تاثیر گذار خواند و گفت: آنچه در این نمایشگاه برای من تداعی شد این بود که ما همچنان از میراث ارزشمند دوران دفاع مقدس بهره مند می شویم.
وی با بیان اینکه ایران امروز با تفاوت های بسیار آشکار نسبت به دهه شصت, از اقتدار بالایی برخوردار بوده و امن ترین کشور در تمام دنیاست، امنیت ایران را مدیون ایثارگری های شهدا خواند و گفت: پیش از این نیز تاکید کرده ام که دشمنان داعش را به وجود آوردند تا امنیت ایران را زیر سوال ببرند اما امروز آتش همین داعش دامن اروپا را گرفته است و این در حالی است که آنها قدرت اینکه حتی یک چاشنی را در ایران منفجر کنند نداشته و نخواهند داشت.
وی افزود: در شرایطی که همه کشورهای همسایه ایران روزهای پر تنشی را سپری می کنند، امنیت گسترده و ماندگار در جای جای ایران اسلامی بسیار با ارزش است و این موهبتی است که آن را مرهون رزمندگان و شهدای دفاع مقدس هستیم.
وکیلی حفظ روحیه اخلاص و یکرنگی مردم ایران اسلامی در دهه شصت و تداوم این تفکر و بینش در فضای امروز جامعه را یک نیاز اساسی برای رشد سالم کشور خواند و گفت: ایران امروز از نظر شمار جمعیت قابل مقایسه با دهه 60 نیست اما روحیه خاص ایرانیان در دهه شصت و اخلاص و یکرنگی بی نظیر آنها در دوران جنگ و دفاع مقدس کمیاب شده است و چنانچه می توانستیم با مجموعه فعالیت های فرهنگی و نمایشگاه های این چنین روحیه و خصوصیات اخلاقی جوانان دهه شصت را در میان نسل جوان، با همت و آینده ساز ایران اسلامی ترویج کنیم بدون شک راه پیشرفت و توسعه کشور را جهشی طی کرده و مسیر توسعه ما هموارتر و دلپذیر تر می شد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر قراری یک ارتباط پویا و موثر بین افراد دهه شصت و نسل امروز نیازمند تامل, برنامه ریزی دقیق و عزمی همگانی است گفت: در دهه شصت خلوص مهمترین ویژگی کشور ما بود و ما از نفاق و ریا به دور بودیم. همانطور که در خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس می شنویم, رزمندگان و شهدا در تاریکی شب کفش های همسنگرانشان را واکس می زدند, پنهانی به نماز شب مشغول می شدند و برای رفتن به میدان مین از یکدیگر پیشی می گرفتند که این ها نمونه های آشکار اخلاص و صداقت است. حال چگونه در عصر حاضر میتوان آن روحیه خلوص را به ساحت عمومی و فضای کنونی جامعه آورده و تقویت کنیم تا این لایه نفاق را که در رفتار اجتماعی برخی از ما شکل گرفته با قدرت اخلاص و یکرنگی برطرف کنیم امر مهمی است که نیازمند تامل و تفکر است. بدون شک چنانچه در تحقق این هدف موفق شویم وضع اخلاق عمومی کشور با شعارها و اهداف انقلابی ما منطبق خواهد شد.
وکیلی همچنین با اشاره به میزان اندک بودجه فرهنگی کشور در برنامه ششم توسعه گفت: هنگامی که لایحه ششم ارائه شد من با گلایه عرض کردم که وضع فرهنگ در برنامه ششم خوب نیست. متاسفانه سهم فرهنگ همیشه و در همه سالهای گذشته کوچک بوده و اینک در برنامه ششم هم این سهم اندک است و متاسفانه چانه زن های حوزه فرهنگ نیز برای چانه زنی و افزایش این سهم چندان غنی نیستند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.